Motorsåg och handhållet

Nytt motorsågsmuseum

98 inlägg 39765 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

ananders  
#340908
Mange skrev:De flesta som har intresse för sågar är inte så väder beroende så oavsett väder så blir det lika bra.
Det blir nog rätt hyfsat väder. Jag har beställt svalt med uppehåll.

Jag har garderat med lite tält o grejer för de som är utomhus. Så detta blir en bra "dåligt väder" aktivitet.
Museumet är ju innomhus.

Det löser sig, JensSkoog.
Vi ska hitta hem till den där den får det bra.


Ja, jag är inte rädd för lite regn då det är det som krävs för att få ledigt på en helg vid denna tiden på året.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Nytt motorsågsmuseum

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340932 Jens, jag är intresserad av cobran, om det inte är nån annan som känner ett behov av den, har en sedan innan men den funkar inte längre :sad:

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

JensSkoog  
#340936
dea skrev:Jens, jag är intresserad av cobran, om det inte är nån annan som känner ett behov av den, har en sedan innan men den funkar inte längre :sad:

Då hör vi med Mange. Vet inte om han ville ha den själv, eller om han skulle finna ett bra hem till den. Kommer du på öppningen, så snakkas vi där :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340955 Har ett förslag.
Vi kan ju göra ett lotteri av det och lägga intresserades namn i en hatt och dra en lapp o klockan 14.00 se var den ska bo framöver?
lite kul o lite spännande.

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Fredrik Reuter  
#340956 Lycka till imorgon!
Jag tror det kommer bli en kanondag för er alla.
Tyvärr är det körigt för mig, så jag har inte tiden att sätta mig i bilen likt Jens.

Hoppas på många bilder och berättelser från invigningen! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340958 Det tas bilder under dan o läggs upp på söndag troligen.
Ska se om jag kan få till några bilder under dagen med så det blir lite live uppdateringar.

Avatar Fallback

Re: Nytt motorsågsmuseum

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340963
Mange skrev:Har ett förslag.
Vi kan ju göra ett lotteri av det och lägga intresserades namn i en hatt och dra en lapp o klockan 14.00 se var den ska bo framöver?
lite kul o lite spännande.


Låter som ett bra förslag! Men om det är som så att man kommer senare än 14, kan jag få lägga mitt namn i hatten redan nu?

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340981 Vi kan ha dragning 16.00. Då slutar vi köra med så det passa bättre.

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Erre  
#341009 Ska vi ha en samlingsplats å tid för oss forum folk? Vore kul att få se lite ansikten till dom som är här.

Avatar Fallback

Re: Nytt motorsågsmuseum

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341017 Blir bra med dragning vid 16.

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

totte  
#341029
Erre skrev:Ska vi ha en samlingsplats å tid för oss forum folk? Vore kul att få se lite ansikten till dom som är här.


Msågmus.jpg


En mycket ungefärlig skiss. Lämplig plats att samlas där jag ritat den röda ringen, på gräsmattan till vänster om ingången till museet, en liten bit från motorsågskörningen. Det är ju inget jättestort område, så vi hittar nog varandra om vi håller lite utkik åt det hållet. Mig hittar ni mestadels i "sågkörarhagen".

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Erre  
#341033
totte skrev:
Erre skrev:Ska vi ha en samlingsplats å tid för oss forum folk? Vore kul att få se lite ansikten till dom som är här.


Msågmus.jpg


En mycket ungefärlig skiss. Lämplig plats att samlas där jag ritat den röda ringen, på gräsmattan till vänster om ingången till museet, en liten bit från motorsågskörningen. Det är ju inget jättestort område, så vi hittar nog varandra om vi håller lite utkik åt det hållet. Mig hittar ni mestadels i "sågkörarhagen".


Bra totte!! Jag kommer att vara vid den platsen halv tolv. Ser framemot att träffa dig! Jag är den som flummar runt med forumkeps å tshirt. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341048 Ska bli roligt o träffa alla!

Det blir en toppendag det är jag säker på.

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

JensSkoog  
#341058
Erre skrev:[
Jag är den som flummar runt med forumkeps å tshirt. :wink:

Och jag ska låta bli å raka mig i morron biti, så ni känner mig på att jag har några grå skäggstubbar i fjäset :lol:

Användarvisningsbild

Re: Nytt motorsågsmuseum

Erre  
#341091 Nära nu. :grin:

Regnet öser ner för stunden. Hoppas det lugnar sig under förmiddagen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).