Skördare

John Deere 1170E bilder

72 inlägg 27413 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

John Deere 1170E bilder

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33820 Hej,en suddig bild på 1170 ur senaste Koneyrittäjätidningen,ska försöka fixa livebilder till slutet av veckan :D



   TS
Avatar Fallback
freddy213  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33852 jag hörde av JD att dom tagit fram en egen däckdimension som heter 24,5 till 1170.
det är bara jd som har den dimensionen.
så jävla onödigt. 😡

Användarvisningsbild
masterchief  
#33873 Hoooah!
Skapligt glad man blir när man kommer in hos lokala däckkrängaren med ett punkterat hjul och får veta att ett nyttt däck leveraras först inom 3 dagar pga att det måste skeppas från Y land :roll:

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33880 ooha det var en nyhet :O ska dem ta ut nya "designen" och e-modellen på alla deras modeller ??

Avatar Fallback
freddy213  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33897 du har så rätt masterchief, eftersom man kör JD vet man ju hur prissättningen är på reservdelar, man blir ju mörkrädd när man tänker vad priset på den däckdimensionen blir :(
+ stilleståndstid

i dom nya skördarhytterna har dom flyttat alla knappar från sidopanelen och satt dom i paletterna istället.

jag tycker den är jäkligt snygg den nya e modellen.

Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34029 hummmm nu blir man ju lite nyfiken. kanske en sån man ska ha??


ni behöver ej vänta på bilder:

Gå in på deeres finska forestryrevolution-sida, där finns 1170E med (text på engelska), men den finns inte på den svenska sidan - kul va??
[/img]

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34030 men varför så många modeller.....

1070-1270 behövdes det verkligen en där i mellan....

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#34032 Kan de inte va så att 1070'n försvinner, när 1170 kommer i produktion?

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34033 1070E är också på gång så den försvinner inte.
1170E har i princip 1270:ns bakdel, sedan en framdel som är mitt emellan 1070 och 1270, som tidigare nämts med 24,5-hjul.

24,5-hjul kommer även 1010E att ha, som kommer bli en intressant storlek i gallring gissar jag, med siktet inställt på Gremo, Rottne och Valmets minsta. 1010E med ALS känns inte helt fel. :)

Dock har de ju en del att fixa för att 770:n ska bli intressant, där är inte E-modell pågång ännu verkar det som.

Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34037 Visst 17 behövs det nått mellan 1070d o 1270d - jag har svårt som attan att hitta en maskin som kan det, som nuvarande gamla liket kan, nämligen:

Stå still / lyfta fullt ut, vid krankörning på minst 11+ meter med flerträdsutr + 3-4 träd.. även om det lutar lite åt "fel" håll.

1270d/e gör det säkert - men de blir lite längre/större/tyngre än va ja har idag..
Vill få en något smidigare maskin, men inte göra avkall på kraft/stabilitet.

1070d gör det inte alls, och svårt att tro att 1070e är så mkt vassare - de verkar ju bara ha trimmat gamla 180kranen lite..

EcoLog kan ju en hel del, bla dricka soppa. Valmets nya vet ja för lite om. Ponnse sitter för långt från kranen.. hmmm Hjääälp!!!

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34039 1170E tror jag kommer bli en ny storsäljare, helt klart en mycket intressant storlek.

Den kommer ta hårt på försäljningen av både 1270 och 1070 är min gissning.
Intressant val av hjulstorlek också! :)

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34052 Blir ju väldigt tätt mellan skotarna oxå 1010.1110.1210.1510osv.Men det blir nog bra :) blir jul ett jäkla lyft komfortmässigt för alla som kör 1070 nu när dom får den nya hytten så man slipper sitta stelopererad :!:

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#34080 Är 1010 så vanlig i de här landet egentligen?

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34081
Lill Junior skrev:Är 1010 så vanlig i de här landet egentligen?


Nej, säljs väl inte alls i sverige.

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#34083
Henrik K skrev:
Lill Junior skrev:Är 1010 så vanlig i de här landet egentligen?


Nej, säljs väl inte alls i sverige.


Har bara sett nån enstaka till salu, och då i norra sverige

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).