Skogsnyheter

Ja se värmlänningar!

10 inlägg 3959 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ja se värmlänningar!

bgl  
#340432 Vad gör dom i Hagfösch?
Verkar inte gå att länka; kopia på artikeln;





Slagsmål i skogen
Hagfors
En timmerbilschaufför och en skogsmaskinsförare kom i hop sig på onsdag eftermiddag när de båda var ute på jobb.

En tvist uppstod dem emellan och timmerbilschauffören, som är i 30-årsåldern, ska ha fått skrapmärken på halsen samt på höger handled till följd av bråket.

En polisanmälan om misshandel är upprättad.

Skogsmaskinsföraren är en man i 25-årsåldern och hemmahörande i Karlstad.

Värmlands Folkblad



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ja se värmlänningar!

Fredrik Reuter  
#340434 Hej,
Här är länken till VF.

http://www.vf.se/nyheter/hagfors/slagsmal-i-skogen

Ja, det är tragiskt, rykten lokalt säger också att timmerbilschauffören var en tjej. Obekräftat ska sägas.

Avatar Fallback

Re: Ja se värmlänningar!

tallen100  
#340438 Ja en del ska inte ha med folk att göra :surp:

Avatar Fallback

Re: Ja se värmlänningar!

jannee  
#340448 Så kan det gå när två INDIVIDUALISTER "träffar" på varandra :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ja se värmlänningar!

skogsjan695xl  
#340456 Troligtvis diskussion om ändförskjutning i vältan

Avatar Fallback

Re: Ja se värmlänningar!

jannee  
#340466 Tyvärr är det numera en del skogsmaskinförare som slarvar ordentligt när de läger upp virket, man ser direkt på vältan vem som kört ut virket. Dessutom finns det en del som tydligen också ska ha hälften av riset med i vältan - inte direkt populärt.
Inte nog med att det kan var ordentligt dåligt kvistat - framförallt när det är sav, riset ska också tydligen med.
Kan mycket väl förstå chauffören om hon/han kanske var något irriterad, nu vet jag förstås inte orsaken till trätan.

Användarvisningsbild

Re: Ja se värmlänningar!

Fredrik Reuter  
#340467 Hej,
Ja men detta var en dispyt mellan timmerbilsföraren och skördarföraren, oftast är det ju skotarföraren som argumenterar med timmerbilen.

Avatar Fallback

Re: Ja se värmlänningar!

jannee  
#340470 Skogsmaskinförare = kan ju i princip vara vilken djävla maskin som helst eller? - Kan t.o.m vara en som markbereder eller? :oops:
Tror för övrigt inte att man som chaufför över huvud taget kommer i kontakt med den som kört skördaren, oftast ligger man några dagar efter. Det är skotarföraren som tyvärr få ta allt gnäll om eller när det förekommer - oskyldig eller inte.

Användarvisningsbild

Re: Ja se värmlänningar!

skogsjan695xl  
#340473 Är det skördarföraren misstänker jag att det kanske är många korta massavedsbitar. Bara en teori.

Avatar Fallback

Re: Ja se värmlänningar!

tallen100  
#340512 hört rykten om att maskinföraren hade bilen i vägen och vägrade flytta den, och att det var han som körde grupplastaren som fick "en smäll" men vet ej säkert :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).