Massaved

Masurbjörk av hög kvalitet köpes

40 inlägg 66343 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#340159 Hej!

Söker någon som har masurbjörk till salu, betalar upp till 80kr/kg för hög kvalitet.
Stockar oavsett diameter är av intresse, är ute efter ungefär 300kg.

Mvh Alexander



   TS
Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

80-90  
#340183 hur vill du att stockarna ska se ut ????

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#340184 Tätt masur mönster, diametern får gärna variera, tar gärna ett gäng på så smått som 5-10cm men det jag föredrar mest skulle vara en diameter på 12-20cm

   TS
Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

80-90  
#340189 Ok !! Den jag har e nog närmare 60-70 cm grov .. Vart i Sverige håller du till ??

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#340190 Det funkar perfekt bara kvaliten är bra! Bor i boden(norrbotten)

   TS
Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

80-90  
#340192 Hm det va värre !! Jag bor i Värmland

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#340197 Ja det var juh en bit bort det... :) Men du får gärna skicka lite bilder, kanske kan ordna med frakt även om det blir lite dyrt

   TS
Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

80-90  
#340198 Det ska jag göra !! Sänd mej ett PM så fixar vi det

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

åberg  
#340209 Man får gärna lägga bilder här i tråden också. :smile:

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#382993 hej 80-90 inte fått några bilder ännu så tänkte att jag bumpar ... bättre sent än aldrig.. kan tänka mig att åka genom hela sverige och personligen hämta masuren från den som säljer!
Köper gärna små stockar med diameter på så lite som 7-8cm och upp till 60+ föredrar dock de som är 7-10 eller 14-20cm

   TS
Användarvisningsbild

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

Camwood  
#383022 Du har inte skrivit vilken längd du vill ha ? Är det masur normalt i hela stockens längd?
Vill du köpa sågat virke också?

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#383024 Längden spelar mindre roll 20-200cm. Jag kapar upp det själv till mindre ämnen :) vill ha stockar som har masur i hela stocken

   TS
Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

80-90  
#383032
menth0s skrev:hej 80-90 inte fått några bilder ännu så tänkte att jag bumpar ... bättre sent än aldrig.. kan tänka mig att åka genom hela sverige och personligen hämta masuren från den som säljer!
Köper gärna små stockar med diameter på så lite som 7-8cm och upp till 60+ föredrar dock de som är 7-10 eller 14-20cm

Måste verkligen be om förlåtelse för det !!! Har glömt bort det !!! Å nu e jag i kvitfjell å åker skidor men ska försöka å ta några bilder bara jag e tillbaka hemma !! Nått spec du vill ha bild av ??

Avatar Fallback

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

menth0s  
#383101 Bilder på snittytan bägge sidor och bild på längd vore perfekt :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Masurbjörk av hög kvalitet köpes

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384177 Jag har ett par hektar knotiga masurbjörkar, planterat 1990 o nu i varierande dimensioner, ca 10-30 cm BHD.
Hör av dej om det är intressant. Finns 3 mil söder Örebro.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).