Öppna kategorin

Fundering för framtida ägande i Sverige.

20 inlägg 8450 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fundering för framtida ägande i Sverige.

vetinte  
#339878
tallen100 skrev:Vissa mindre begåvade anser att så fort någon tycker att invandringen är för stor (vilken den är) så är man främlingsfientlig :roll: :roll: (suck). Hur ska det gå med t.e.x. sjukvård, skola, äldreomsorg, pensioner. m.m. i framtiden? För snart finns ingen trygghet kvar för svenskarna.

Som tur är måste man inte läsa alla trådar, själv läser jag inte alla trådar, bara dom jag tycker är intressanta, en del handlar om skog, andra inte.

Håller med dig "tallen100".
Men eftersom jag inte är Svensk själv (o då kan räknas som invandrare) och att jag är fiäntlig till ALLA som verkar villja åt något som är mitt (va de än må vara) o jag har betalt/äger så skulle de va intresant med en förklaring från "sundelius".

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fundering för framtida ägande i Sverige.

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339905 Om man ska generalisera lite så finns det två typer av tankesätt, en del tänker med känslor först och skriker rasist eller främlingsfientlig så fort någon har åsikter om massinvandringspolitiken. Dessa känslomäniskor har ofta svårt för logiska sammanhang och förespråkar allt år alla och mera bidrag. I den här kategorin är man oberäknig och ingen vill ta ansvar, här pratas först och tänker sen. Man inser konsekvensen först efter att de utfört handlingen. Här hittar man så kallade ”aktivister ”, (miljö & vänster) , musiker, konstnärer, journalister, feminister osv.

De andra är de som i första hand tänker praktiskt och kan föra ett logiskt resonemang och överblicka en helhet. Här vill man ta ansvar och ha ordning och reda. Man tar tag i saker som behöver ordnas. De är trygga i sig och kan se konsekvenserna av ett handlande innan man påbörjat. Här funderas först innan man pratar . Dessa är oftast ingenjörer, forskare, praktiska män osv.

Idag är det de känslosamma som skriker rasist som hörs mest, syns mest och påverkar mest. De kommer inte att fatta något av vad som håller på att hända i världen eftersom de inte kan se vad som händer, det är utanför deras tankeförmåga.
Tyvärr känns det idag som att den känslostyrda gruppen har fått för mycket makt inom det mesta.

Borta är idag de gamla förståndiga farbröderna som tog sitt ansvar och fanns inom de flesta befattningarna i samhället.
Men kanske håller det på att vända.....

Användarvisningsbild

Re: Fundering för framtida ägande i Sverige.

vetinte  
#339986
sundelius skrev:En stilla undran :|
Om vi slutar kommentera i dessa främlingsfientliga och politiska trådar så kanske det här gänget tröttnar.
Är inte ute efter att se ner på någon och deras åsikter men det här är så tröttande och har INGET :!: med skog att göra :roll:
Kanske finns det något mer passande forum för dessa åsikter?

sundelius vet inte om du läst min fråga.
Men jag är nyfiken på om du "bara" ville "kakxa dig" eller om där var nån substanns i ditt förra uttalande ang "främlingar" ?
Och din fråga...........
Å att/om du ville ha ett konstruktivt sammtal om det.
(Räcker att skriva att du inte är intreserad av vidare diskusjon).
O inget vidare ont med det om så e fallet :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fundering för framtida ägande i Sverige.

sundelius  
#339993 Nej jag är inte intresserad av vidare diskussion :!:


Jag ville inte "kaxa" mig och är medveten om jag antagligen trampade på några tår men som jag skrev var jag inte ute efter att racka ner på någon men kan inte se hur invandringspolitiken har något med skogen att göra. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt men min undran var bara om det inte fanns ett lämpligare forum för detta.
Att jag har totalt annorlunda inställning till flyktingar, invandringspolitik, SD och så vidare har jag ingen lust att diskutera även fast det skulle vara ack så konstruktivt. Jag hänger på skogsforum för att diskutera skog och lära mig saker av alla kunniga skogsälskare och det är det jag intresserad av.
Så slutligen, om ni tog illa upp så ber jag om ursäkt och jag följer hädanefter tallens uppmaning och väljer trådarna jag ska läsa

PS Jag kommer inte svara på vidare frågor då jag som sagt inte är intresserad av vidare konversation i detta ämne. Må väl DS

Användarvisningsbild

Re: Fundering för framtida ägande i Sverige.

vetinte  
#339994
sundelius skrev:Nej jag är inte intresserad av vidare diskussion :!:


Jag ville inte "kaxa" mig och är medveten om jag antagligen trampade på några tår men som jag skrev var jag inte ute efter att racka ner på någon men kan inte se hur invandringspolitiken har något med skogen att göra. Alla har rätt att uttrycka sin åsikt men min undran var bara om det inte fanns ett lämpligare forum för detta.
Att jag har totalt annorlunda inställning till flyktingar, invandringspolitik, SD och så vidare har jag ingen lust att diskutera även fast det skulle vara ack så konstruktivt. Jag hänger på skogsforum för att diskutera skog och lära mig saker av alla kunniga skogsälskare och det är det jag intresserad av.
Så slutligen, om ni tog illa upp så ber jag om ursäkt och jag följer hädanefter tallens uppmaning och väljer trådarna jag ska läsa

PS Jag kommer inte svara på vidare frågor då jag som sagt inte är intresserad av vidare konversation i detta ämne. Må väl DS

En eloge til dig *tumme upp*. Tycker det var ett kanon svar :grin:
Skall inte sjöta mä dig här i denna tråd. Men tack för svaret. Blev förvånad att du överhuvudtaget svarade. Men pocitivt överraskad :)
Vi ses/hörs kanske i nån annan tråd. Trots att vi ser olika på saker o (vissa)skogsfrågor.
För de är ju av andras åsikter, kunskaper o erfarenheter man lär sig o kan komma vidare.
Ha de bäst :grin:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).