Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Usewood

52 inlägg 32574 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Usewood

haggis  
#334959 Jag röjer och har haft maskinen i två år nu...lönsamheten är riktigt bra.. Jag harde billigaste usewooden öppen hytt och fyrhjulig den heter usewood eco

Användarvisningsbild

Re: Usewood

Hammaren  
#334974
haggis skrev:Jag röjer och har haft maskinen i två år nu...lönsamheten är riktigt bra.. Jag harde billigaste usewooden öppen hytt och fyrhjulig den heter usewood eco

Ok, kul! vilken sorts röjning använder du den till?

Användarvisningsbild

Re: Usewood

haggis  
#334979 Kör ungskog och förröjnig

Avatar Fallback

Re: Usewood

Ådii  
#334984 Var nånstans håller du till? Finns det månne film på den? :grin:

Avatar Fallback

Re: Usewood

Weavens  
#339436


Film ifrån hytten.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Usewood

Göt  
#339442 var ligger kostnaden per hektar för att leja in en sån maskin ^:)^ ser ju rätt rationellt ut

Avatar Fallback

Re: Usewood

Weavens  
#339455
Göt skrev:var ligger kostnaden per hektar för att leja in en sån maskin ^:)^ ser ju rätt rationellt ut


Ärligt talat vet jag inte, jag har kört så lite med denna. Har använt den som komplement där det är jätte tät röjning. Annars har vi röj manuellt. Kan tänka mig att den kostar runt 600kr/tim + moms

   TS
Avatar Fallback

Re: Usewood

Volundsmed  
#339703 Hur känslig är klingan? Lätt att fila eller byta? :)

Avatar Fallback

Re: Usewood

Weavens  
#339741
johannes<3rottne skrev:Hur känslig är klingan? Lätt att fila eller byta? :)


Den snurrar 1varv/sec har jag för mig så den river/klipper/ av träden så klingan är inte så kännslig som en vanlig röjsåg. Det är enkelt att byta klinga och man ska använda vanlig fil när man filar den. Inte många tänder på den klingan jag har på filmen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Usewood

Volundsmed  
#339784
Weavens skrev:
johannes<3rottne skrev:Hur känslig är klingan? Lätt att fila eller byta? :)


Den snurrar 1varv/sec har jag för mig så den river/klipper/ av träden så klingan är inte så kännslig som en vanlig röjsåg. Det är enkelt att byta klinga och man ska använda vanlig fil när man filar den. Inte många tänder på den klingan jag har på filmen.


Okej, vart i landet befinner du dig? Hade varit spännande med ett studiebesök :)

Användarvisningsbild

Re: Usewood

Bax  
#339789 Står det inte Skellefteå där bredvid nicket?

Avatar Fallback

Re: Sv: Usewood

Volundsmed  
#339801
Bax skrev:Står det inte Skellefteå där bredvid nicket?


Inte på min surfplatta via appen.

Användarvisningsbild

Re: Usewood

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339837 Är det möjligt att endast köpa röjningsaggregatet för montering på annan kran / maskin?

V

Avatar Fallback

Re: Usewood

Weavens  
#339978
Vesslan skrev:Är det möjligt att endast köpa röjningsaggregatet för montering på annan kran / maskin?

V

Det tror jag inte ska vara några problem. Du får höra med en återförsäljare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Usewood

hfab  
#339983
Vesslan skrev:Är det möjligt att endast köpa röjningsaggregatet för montering på annan kran / maskin?

V


Kanske kolla på Mense?
Har själv testat både mense och usewood. Tycker mense är både snabbare och lättare att röja med precision, även lättare att fälla i önskad riktning.
30kg tyngre är inte hellre fel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).