Jakt och Fiske

Bockjakt!!

395 inlägg 104455 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

stektlök  
#339426 Smaldjur=Hondjur som ej har kid (rådjursbarn). Kan jämställas med kviga på bondespråk ungefär :grin:

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Hema  
#339435 Hörde minst 3 skott före klockan sju, så några har nog fått något.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339441 Tackar för svaren! Skall klippa lite gräs ikväll, hoppas det inte skrämmer iväg djuren nu.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Karlsson_98  
#339458 Det lönade sig att gå ut ikväll!
Lockade i cirka 40 minuter tills jag hörde något på andra sidan myren.
Ut kom en bock och gick rakt mot mig, siktade o väntade på rätt läge. Till slut ställde den sig med bredsidan till på 20 meters håll. :wink:

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

80-90  
#339459 Grattis !! Den va fin

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339460 Grattis! [THUMBS UP SIGN]

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Karlsson_98  
#339463 Tackar! :smile:
Farsan är dock lite sur, nu har jag dom två största hornen på väggen :lol:
Senast redigerad av Karlsson_98 sön 16 aug 2015, 20:03, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

sundelius  
#339464 Grattis till två granna bockar :-BD

Själv ska jag försöka komma upp i tid imorgon, bara jag inte var så seg på morgonen :oops: :roll:

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339465 Det var två jägare här idag, ett par. Frun såg en bock när hon steg ur bilen, så smög hon till en ensilageboll för stöd. Sen väntade hon 20 min innan bocken reste sig, så var jakten slut.

Och igår fick de en gris.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#339471 Grattis till skyttarna!!
Kammade noll ikväll med. Pulshöjaren ikväll bestod av ett koppel grisar som gick över hygget. Svårt att få grepp på vad å hur många djur bland ormbunkarna å slyet. Men alert blev man jä... i att!!!!! :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Hammaren  
#339476 satt på pass nu på kvällningen, tog fram buttolon och körde en lockserie, då började det att plaska i bäcken bakom ryggen på mig, upp stormar en get och passerar mig på två meters håll! gissa om pulsen
steg, men tyvärr ingen bock i släptåg. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#339477
sundelius skrev:Grattis till två granna bockar :-BD

Själv ska jag försöka komma upp i tid imorgon, bara jag inte var så seg på morgonen :oops: :roll:


@sundelius
Stål sätt dig!! :wink:. Kan vara hårt att lämna sängen tidigt, men väl ute i skogen är det alltid värt det!!!!
Så upp å hitta dig en fin bock!!
Skit jakt på dig!
Å blir det ingen bock får du iallafall en fin morgon i lugn å ro. Batteri laddning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

sundelius  
#339487 Jag lovar att försöka erre :smile:
Återkommer med resultat

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Seb macahan  
#339491 Min bock gick till passgrannen. Men det var första jakten för han på min mark så det var lika gott.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Karlsson_98  
#339512 Farsan sköt en bock imorse, en lite mindre sextaggare! Den kom fram med en get efter en timmes lock.
Köp en Buttolo lockpipa säger jag bara 8)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar