Jakt och Fiske

Bockjakt!!

395 inlägg 104532 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Erre  
#339399 Mm. Hade varit kul. :smile:
Hade ett smaldjur framme i en kvart men ingen bock kom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339400 Har sett 2 bockar på långt håll. Har haft get å kid på 20 meter och sett ytterligare 2 rådjur. Trevlig morgon även om det inte blivit något!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Karlsson_98  
#339401 Haft en get framför mig i nästan två timmar.. Bocken har skällt en bra bit bort i skogen också, får se om han vågar visa upp sig. :)
Fruktansvärt mycket mygg!! 😡

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

brantek  
#339402 Har haft ett smaldjur här i 10 minuter, men ingen bock har visat sig. Inga mygg utan helt enkelt en kanonmorgon i de småländska skogarna.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

80-90  
#339403 Verkar som bocken klarar sej hos er !!! Men hoppas ni ha hatt en trevlig stund i allafall .. Det e en väldigt vacker morgon här i väst !!!

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339406 Hemsk att läsa! Hur kan ni?
Var på rockstad Falun så jag kom inte ut i dag, det här är ju en hemsk upplevelse att läsa era .direktrapporteringar. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339412 Bocken klarade livhanken idag.. däremot så hänger en 60kg gris på logen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

JensSkoog  
#339413 Nu ligger ett stort bocklår i frysen :wink: Inte jaktat själv, men är man på listan så kommer det varje år :lol:

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

80-90  
#339414
nelson skrev:Bocken klarade livhanken idag.. däremot så hänger en 60kg gris på logen [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Härligt !!! Grattis tänk om man hade haft en jaktbar stam av gris !! Det hade varit kul !! Förlåt alla jordbrukare 8)

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Msk  
#339416 Halv sju small det :grin:

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

sputtnick85  
#339418 Grattis msk.fin bock.ska själv gå ut i kväll med sonen på 5 år.skulle varit kul att skjuta en när han va med

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Msk  
#339419 Tack så mycket. Skitjakt på er ikväll [WINKING FACE]

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt!!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339421
sputtnick85 skrev:Grattis msk.fin bock.ska själv gå ut i kväll med sonen på 5 år.skulle varit kul att skjuta en när han va med


Instämmer. Han fyller år idag. :shock: :grin: Ska strax ha kalaset så vi hinner ut ikväll.

Såg ett smaldjur en kort stund från tornet. Det blåste bra idag så det var myggfritt.

Sedan när jag var på väg hem så gick jag en runda och hade ett smaldjur på 30m. Med hagelbrakaren så hade det smällt. Det stod o tittade men såg mig inte. Sånt händer inte när dom är lovliga. :roll:

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339424 Vad menas med "smaldjur"?

/Ej jägare

Avatar Fallback

Re: Bockjakt!!

Msk  
#339425 Ett honrådjur som inte fått några kidd än.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar