Friluftsliv, Naturturism

Orientering

31 inlägg 13668 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Orientering

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339280 Förstör en fin dag för vi i H45 Elit också. ;) Eller vi kanske räknas som "äldre"?

Användarvisningsbild

Re: Orientering

mattias  
#339286 Ni kan vara lugna, jag kommer inte plocka bort några kontroller. Är mest upprörd att man inte ens har ett samråd så man blir informerad. Nu var det ju en tillfällighet att jag såg en kontroll och bestämde mig för att gå en runda och kolla. Det hade känts bättre om man hade kunnat fått med på kartan att det nyplanterade området bör undvikas. Det känns respektlöst att de inte ens kontaktat mig.
Vet att förr så sattes det upp snitsel runt område som man ej fick springa i.

   TS
Avatar Fallback

Re: Orientering

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339294 Förstår precis, hade reagerat likadant själv, så orienterare jag är.

Avatar Fallback

Re: Orientering

markalyckan  
#339314
Mangan skrev:Förstör en fin dag för vi i H45 Elit också. ;) Eller vi kanske räknas som "äldre"?

Ja trevligt att vi har elitorienterare på skogsforum också. Men som du vet kan man vara veteran vid 35 fast man inte är gammal.

Avatar Fallback

Re: Orientering

isteskog  
#339334 Mangan :???: Har ni Elitklass i H45 neröver? :wink:

Avatar Fallback

Re: Orientering

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339339 Nej du, det var mest ett skämt med tävlingsinstinkten som vi gamlingar kan känna ibland. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Orientering

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339484
markalyckan skrev:Det är konstigt att det inte går att lära sig att man skall fråga markägaren innan man planerar en tävling. Det står tydligt i Svenska Orienteringsförbunets regler. Men plocka inte bort några kontroller du fördärvar en fin dag i skogen för barn ungdomar o äldre. Jag är själv markägarkontakt för en klubb så jag vet hur viktigt det är med markägarkontakt.


Tja, fördärva dagen för några orienterare eller få sin plantering fördärvad av dessa orienterare är ju själva knäckefrågan.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Orientering

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339522 Planteringen kommer inte bli fördärvad oavsett. Och nu har tävlingen passerat, så hoppas Mattias återkommer med resultat.

Användarvisningsbild

Re: Orientering

mattias  
#339935 Hej. Tydligen så betyder orientering "följa John" :) Rakt igenom planteringen går nu en upptrampad stig... De första orienterarna bestämde var den skulle gå sen sprang resten i samma spår.
Skadorna på plantorna blev minimala.
Hoppas bara på samråd nästa gång...
Mvh Mattias

   TS
Avatar Fallback

Re: Orientering

isteskog  
#339939 Skönt att höra :smile:

Avatar Fallback

Re: Orientering

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339958 Om det är korta sträckor blir det lätt så, alltid snabbare att springa där gräset är nertrampat. Inga bilder?

Kul att du följde upp, och hoppas det blir samråd nästa gång (som det skall vara). Kommer säkert bli 2-3 tävlingar till i ungefär samma område de närmaste åren. Samt kanske lite träning.

Avatar Fallback

Re: Orientering

markalyckan  
#339960 Bra,! Tack för att du inte ställde till det för orienteringen. Nästa gång har de lärt sig ha samråd hoppas jag.

Användarvisningsbild

Re: Orientering

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340009 Skönt att det gick bra till slut.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Orientering

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#395043 Jägarkritik mot orienteringstävlingar under våren http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2016 ... -i-vartid/
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Orientering

isteskog  
#395102 Lite storm i ett vattenglas kan jag tycka! 100 ungdomar, varav ca hälften höll sig på kör och skogsbilvägar är inte något att bråka om. Var istället rädd om orienterarna, de flesta av dom har stor förståelse för modernt skogsbruk .... till skillnad från många andra organisationer som också är ute i skogen! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar