Skogsvagn (Huggarvagnar)

Renovera ventilpaket

7 inlägg 7241 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Renovera ventilpaket

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337209 Har ett Danfoss 32 PVG på vagnen. Misstänker inre läckage i vissa funktioner. Är det renoverbart eller är det bara byta ut sektionerna?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Renovera ventilpaket

RCarlsson  
#337211 Har inget sådant, man jag har fått hjälp med mitt HV07 av Enskede Hydraul och av Alftaprodukter.
Tror de har kunskap om vad som är möjligt med ditt paket.

Avatar Fallback

Re: Renovera ventilpaket

Førland  
#337235 pvg ventilene er konstruert slik av sleiden slites ut,ikke seksjonene,bytt sleidene så blir det nok bra igjenn.

Avatar Fallback

Re: Renovera ventilpaket

Skogen i boden  
#337317 Ren gissning så borde det väl gå att packa om

Avatar Fallback

Re: Renovera ventilpaket

ulfgustav  
#337324 Hej
Om du beskriver varför du tror det är internt läckage? Internt läckage är det för övrigt i alla ventilpaket med slid ventiler, läckagets storlek beror på ventilutförande mm.
Danfoss PVG 32 är en sk Ls ventil i och med det så finns det fler kanaler i detta och därmed större risk för internläckage

Avatar Fallback

Re: Renovera ventilpaket

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337365
ulfgustav skrev:Hej
Om du beskriver varför du tror det är internt läckage? Internt läckage är det för övrigt i alla ventilpaket med slid ventiler, läckagets storlek beror på ventilutförande mm.
Danfoss PVG 32 är en sk Ls ventil i och med det så finns det fler kanaler i detta och därmed större risk för internläckage

Då har jag nog missat nåt i beteckningen för jag har rundpumpning på traktorn. Misstänker det då rotatorn hade sjukt dålig inbromsning när man vred runt gripen med lass. Bytte rotator och det vart bättre men inte helt ok.

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovera ventilpaket

ulfgustav  
#337392 Hej Roten
Du har inte missat någonting alls, Danfoss PVG 32 är som jag tidigare skrev en Ls ventil,
men med små medel så går den att anpassa för rundpumpning =(fast pump) eller LS = (variabel pump) Det enda som skiljer är i inloppet.
Har du mera funderingar så kan du Pm á mig

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).