Skördare

Valmets .4 vs Deeres E

22 inlägg 8158 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmets .4 vs Deeres E

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33642 Hejsan grabbar och tjejer,vilken av dessa nya modeller skapar störst "VILL HA" begär :?:Alltså vilken är "bättre"?
Undertecknad återkommer efter en vecka när jag har sett dom "live" :D



   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33643 Det är väl egentligen inte så stor skillnad på valmets .4 mer än dator samt hytt?
JD är det väl en hel del mer än hytt,ram osv. De skall ju börja köra mer renodlat med JD´s egna komponenter som ja fattade det. Sen om det är bättre lr. sämre återstår väl att se,alla E modeller har väl inte släppts ännu.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33652 Hur e de? Ha nån hört något om den nya "storskördaren" som lär va under utvekling av JD. Ha inte hört något om den på länge nu...

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33666 Har då inte hört någe mer än 1470E. Vet inte riktigt vad man skall hitta på för skog för att behöve nån större heller? :D

Avatar Fallback
ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33681 Givetvis är det valmets .4 som skapar vill ha begär.
Vem skulle säga nej till kombinationen av styrka, snabbhet, precision,kvalitet och komfort som .4:erna erbjuder 8) Sen är ju färgen bra mycke snyggare oxå.. :D

Avatar Fallback
eliasson  
#33695 Hörde av chefen idag att dom sålt några E-modeller, har för mig att han sa 3 men det törs jag inte svära på. Han visste däremot inte om det var 1270, 1470 el. 1510.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33696
Lukas_Lundstrom skrev:Hur e de? Ha nån hört något om den nya "storskördaren" som lär va under utvekling av JD. Ha inte hört något om den på länge nu...

Nä nu har det varit tyst,jag pratade med en av utvecklingsgubbarna i maj och han sa att den kommer men visste inte när,dom har fullt upp med övriga E-serien
Det som kommer är en maskin som är större än bear och 941,dubbla pumpsystem(typ ponsse)ev.8-hjulsmöjlighet.Kran verka va ett bekymmer,han fundra ev. på ngt. Logliftsamarbete 8)

   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33697 Dåligt i dagens läge att ingen har någon Bamse skördare som är 8wd...

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33698 Håller med helt ang 8-hjuliga skördare, både i gallring och slutavverkning. Gremo säljer maskiner tack vare det, dock är de väldigt dyra.

Vet att ett flertal har påtalat det för Junevik och kompani om detta men de talar bara om hur ekonomiska de skördare är de redan har idag och att intresset är lågt. Dock verkar de få upp ögonen för detta, i alla fall kan man hoppas på det. Min JD 1470D är ju en sjunkbomb, 1710:an går ju på grumligt vatten i jämförelse. Syns på spårbildningen, skotaren gör mindre skador än skördaren för få överfarter.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33699 Förstår inte riktigt vitsen med en ännu större. Skall var för export då. Känslan i sverige är ju bara vekar och vekare skogar.

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33701 Jo det var stormarna i Tyskland som fick upp ögonen på Deeres gubbar när dom märkte vilken åtgång det var på 941 och bear.
Djungeltrumman mullrar också om en 8-hjulig bear nu till hösten 8)

   TS
Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33703 En 8-hjulig 1570E, CH8, H480 helt ok för mig.

1370E - 8-hjulig 1270E
1170E - 8 hjulig 1070E

Man kan ju drömma! Men så lär det inte bli dock. :(
Nu kommer ju 1170E, dock sexhjulig, annars har jag ju hjälp JD på traven vad gäller modellbeteckningar. :)

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33704 En bekant till mig ha varit och tagit fram ett pendelarmsystem till cat/ecolog skördare med boggi bak åxå... vet inte säkert om det finns en prototyp som rullar men det ha iaf vart långt gångna planer... Undrar om inte en viss "bysmed" i småland har me saken att göra kanske :P Tänk er en ecolog me 30.5" boggi fram och bak. sku ju borda kunna köra på grumligt vatten då ju!

Avatar Fallback
Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33733
Simba skrev:Jo det var stormarna i Tyskland som fick upp ögonen på Deeres gubbar när dom märkte vilken åtgång det var på 941 och bear.
Djungeltrumman mullrar också om en 8-hjulig bear nu till hösten 8)


8 hjuliga Bear visades pa KWF dagarna i tyskland för 2 manader sen.. 8) Sag den med egna ögon..

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#33780 Har svårt att tro att några E modeller har blivit sålda än. Enligt JD ska de byggas mellan 50 & 100 D skördare innan E modellen sätts i produktion.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).