Skördare

problem fällhuvud på ösa 250e87

10 inlägg 5609 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

problem fällhuvud på ösa 250e87

matias89  
#336617 Hejsan har en ösa som jag har problem med kviatknivarna på. Det är nämligen så att knivarna öppnar sig vid matning fram å back så stocken ramlar ur .ser inge namn på agg men troligtvis ett sp. Ett rött ett. Bifogar bild snart. Sen har jag en till sak som jag funderar på. Hur är det med terrängstyrningen på en sådan manik . Vilka knappar ska det få på? Har hittat på fram å back på paletten men har strul där också. Pm effektregleringen är på funkar inte backen. Men slår jag ur den å drar ur näst nedersta reläet så går den bakåt. Alltså elfel men har ni därute nå tips och trix ?



   TS
Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

matias89  
#336618
20150608_161330.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

Fredrik Reuter  
#336638 Hej,
Håller den stammen bra (med bra tryck på knivarna) när du inte matar fram/back?

Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

matias89  
#336724 Japp då sitter den bra. Dom öppnar sig även utan stock

   TS
Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336811 Du har nåt knas med lågtrycket.
När matningen startar aktiveras ett lägre tryck på knivarna.
Vad har du för styrsystem?

Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

matias89  
#336843 Det är Ett dasa 380b glömde jag tillägga.ok. nan det bli så för att maskin har stått?

   TS
Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

matias89  
#337149 Är det justering som gäller i datorn lr hur ändrar man det ? Har ju iof felmedd på typ kalibrerings inställningar å nå annat så grundjusteringar körs lr liknande

   TS
Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337267 Sorry men jag kan inget om Dasa,men aggregatet,verkar vara ett sp450 så har 2 trycknivåer på knivarna.
Högtryck när du fäller och kapar och ett lågtryck när du matar.
Högtrycket är alltid lika,men lågtrycket kan du justera så att stammen glider bra igenom
I datorn kan du ställa in olika tryck beroende på stamdiameter osv
Men för att det ska fungera ska diametermätningen vara någorlunda samt grundtrycket i aggregatet rätt.
Jolla med Sp om du får en tryckinställningsinstruktion av dom

Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

novis??  
#337289 trycken ska du kolla manuelt i aggregat 380 har bara aktivering av lågtryck gammalt enkelt o analogt

Avatar Fallback

Re: problem fällhuvud på ösa 250e87

matias89  
#337498 Ok alltså blir det till å mäta tryck inne i aggregatet :( får undersöka imorgon å åteerkomma sen :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar