Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Japansk Miniskotare (Film)

8 inlägg 7778 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Japansk Miniskotare (Film)

Fredrik Reuter  
#336583 Kolla videon med den Japanska miniskotaren, eller ska den kallas Japans version av järnhäst?
Banddriven med begränsat lastutrymme och vinsch.





   TS
Användarvisningsbild

Re: Japansk Miniskotare (Film)

JensSkoog  
#336584 Snygg liten sak, men inte direkt effektiv. Mycket av det han drar fram skulle jag handlastat på halva tiden, men i vedskogsklengallringen skulle ja gillat å ha den :grin:

Avatar Fallback

Re: Japansk Miniskotare (Film)

elis  
#336585 Förbaskat svårt att höra vad han pratade om. :wink: Maskinen kanske var avsedd för ett helt annat användningsområde ursprungligen, såg ut att finnas fäste för en stol så att man egentligen ska sitta och köra den. Varselkläder lr inte så lär han få svårt att klara sig helskinnad med den körställningen.

Avatar Fallback

Re: Japansk Miniskotare (Film)

elis  
#336586
JensSkoog skrev:Snygg liten sak, men inte direkt effektiv. Mycket av det han drar fram skulle jag handlastat på halva tiden, men i vedskogsklengallringen skulle ja gillat å ha den :grin:

Han kanske inte ville ta i virket, den andra killen hade ju munskydd och full skyddsmundering. Kanske impregnerat på rot?

Avatar Fallback

Re: Japansk Miniskotare (Film)

bgl  
#336587 https://hermansundqvist.wordpress.com/2 ... som-japan/
Länk till artikel om Japans skogsbruk, en artikel som manar till eftertanke!

Användarvisningsbild

Re: Japansk Miniskotare (Film)

svampbob  
#336655 Dom är väldigt intresserade av Svenskt skogsbruk och för något år sedan hade vi besök av en japansk skogsprofessor här i Umeå.

Avatar Fallback

Re: Japansk Miniskotare (Film)

Hema  
#336665 Tycker det är ett konstigt arbetssätt han har, men diggar skorna. Dock lär de väl inte erbjuda något tåskydd. Fanns ju en uppsjö med liknande klipp och där vissa visade upp sundare hantering och aptering.

Då de har fina ATV:er kan jag bara anta att de bättre vagnarna som erbjuds här hemma skulle kunna vara passande för dem. Dock kanske lönsamheten är så skrall att någon nyinvestering inte är att tala om.

Deras minilunnare är enligt mig felkonstruerad. Kranen borde sitta vid ena kortsidan och va utrustad med bom och fånggaffel, sedan vore väl inte en grind heller fel.

Användarvisningsbild

Sv: Japansk Miniskotare (Film)

Fredrik Reuter  
#339569 Hej,
Här kommer en video till på dessa maskiner.
Verkar vara rätt bra fart på larverna!


   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).