Bilar

Formel E - framtidens racing

8 inlägg 5357 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Formel E - framtidens racing

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335119 Kanske inte den optimala bilen i skogsbruket precis, men nu har faktiskt det första mästerskapet med formel E-bilar avgjorts. Mästare blev Nelson Piquet Jr http://www.dn.se/sport/piquet-jr-forste ... ns-racing/
/Niklas



   TS
Avatar Fallback

Re: Formel E - framtidens racing

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335984 Efter sett några race blev jag inte särskild imponerad, inte ens mot F3, tanken är väl God men de banor jag sett racen gå på var väl sådär

Användarvisningsbild

Re: Formel E - framtidens racing

Jeep  
#335990 Jag pinade mig igenom ett race och det var det mest värdelösa jag sett någonsin. Ljudlösa formelbilar som går in i depå och föraren byter bil för att batteriet är slut :roll: :roll: :roll:
Jag tycker Formel 1 har spårat ut fullständigt med helt spänningslösa race, ska man ha spänning ska man se F2 eller F3 racen där slåss de om placeringarna.
Annars är NASCAR eller Indy racing riktigt häftigt om man gillar riktigt motorljud och fart :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Svenska" thunder car" eller vad klassen nu heter med ljuddämpare känns könlös...

Bara mina 2 cent... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Formel E - framtidens racing

stegmaster  
#336006
Jeep skrev:Jag tycker Formel 1 har spårat ut fullständigt med helt spänningslösa race,

Precis, Formel 1 dog vel ut rundt ca 1985 eller så, när turbobilar kom, och det blev bägransningar på alt möjligt. Som det er nu er det totalt ointeressant.
Jag er så enkel i huvudet, att vil ja se motorsport eller annan "risksport", så ska vara just risk och lite dramatik.( even innräknat några dödsfall).
Så det enda av motorsport som fortfarandet er av interesse er "TT Isle of Man".
Visst blir det en del olycker och even dödsfall nästan varje år, men er man ärlig, så er det ju det man vil se, inte någon som kör rundt en bane i örten rundar i samma rekkefölge.

En lite promo på va jag menar, bara söka så på YT så finns det hundratals video med bra underhållning. 8)
Här er det " live or let die" som gäller.
Inget gnål om prispengar, utan här er det "glory" man kör for.


Avatar Fallback

Re: Sv: Formel E - framtidens racing

Krokmark  
#336011
stegmaster skrev:
Jeep skrev:Jag tycker Formel 1 har spårat ut fullständigt med helt spänningslösa race,

Precis, Formel 1 dog vel ut rundt ca 1985 eller så, när turbobilar kom, och det blev bägransningar på alt möjligt. Som det er nu er det totalt ointeressant.
Jag er så enkel i huvudet, att vil ja se motorsport eller annan "risksport", så ska vara just risk och lite dramatik.( even innräknat några dödsfall).
Så det enda av motorsport som fortfarandet er av interesse er "TT Isle of Man".
Visst blir det en del olycker och even dödsfall nästan varje år, men er man ärlig, så er det ju det man vil se, inte någon som kör rundt en bane i örten rundar i samma rekkefölge.

En lite promo på va jag menar, bara söka så på YT så finns det hundratals video med bra underhållning. 8)
Här er det " live or let die" som gäller.
Inget gnål om prispengar, utan här er det "glory" man kör for.



Håller helt med ang Isle of Man TT...
Det är riktig motorsport där förarna är fullt medvetna om att det är med livet som insats många gånger.
Det som däremot är oerhört tragiskt är när åskådare omkommer, vilket tyvärr händer nästan varje år.
Förvisso ligger en hel del med huvudet på trottoarkanten och står så nära det är fysiskt möjligt.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Formel E - framtidens racing

stegmaster  
#336032
Krokmark skrev:Det som däremot är oerhört tragiskt är när åskådare omkommer, vilket tyvärr händer nästan varje år.

Jo det er sant, dock vet nog dom fleste att dom tar en jätterisk ved at stå så nära som dom gör.
Tror det var ifjol som 7 dog. 3 åkare och 4 åskådare.

Annars:
Men som jag uppfattat det så gillar inte innbyggerne på öen detta arrangement, då det forstör deras vardag, så frågan er vel hur lenge detta får hålla på.
Själv kör jag sällan över fartsgränsen vare sig med bil eller höj, men kul at se på detta galenskapen er det. 8)
Sen tycker jag det er roligt med Chess ochså, (kan gärna sitta en hel kväll och titta på)som vel må anses som rena motstatsen til dette loppet.
Så lite varierat interesse har man dock.
Men poenget var at vil man se motorsport så ska det vara lita action tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Sv: Formel E - framtidens racing

Krokmark  
#336034
stegmaster skrev:
Krokmark skrev:Det som däremot är oerhört tragiskt är när åskådare omkommer, vilket tyvärr händer nästan varje år.

Jo det er sant, dock vet nog dom fleste att dom tar en jätterisk ved at stå så nära som dom gör.
Tror det var ifjol som 7 dog. 3 åkare och 4 åskådare.

Annars:
Men som jag uppfattat det så gillar inte innbyggerne på öen detta arrangement, då det forstör deras vardag, så frågan er vel hur lenge detta får hålla på.
Själv kör sällan över fartsgränsen vare sig med bil eller höj, men kul at se på detta galenskapen er det. 8)
Sen tycker jag det er roligt med Chess ochså, (kan gärna sitta en hel kväll och titta på)som vel må anses som rena motstatsen til dette loppet.
Så lite varierat interesse har man dock.
Men poenget var at vil man se motorsport så ska det vara lita action tycker jag.

Håller med.
Jag håller mig också till tillåten hastighet, speciellt på hojen då jag inte finner något nöje av att köra fortare, inte särskilt bekvämt ändå på en offroadhoj.

Jag gillar Isle of Man TT pga att det är racing i sin renaste form som det har sett ut sedan begynnelsen av motorcykelracing och att de som kör är villiga att riskera livet för äran att stå högst på pallen.
Det är en blandning mellan idioti och mod som är svår att motstå.
Det är ju en mycket oförlåtande miljö som inte ger utrymme för några misstag alls och en riktig statussymbol är att ha skrapat hjälmen i en mur i full fart.

Även jag kan titta på lite mer udda sporter och njuta av det, dock inte schack, men likväl curling, bowls, mm...

Avatar Fallback

Re: Formel E - framtidens racing

Bosse1  
#336037 Racing lite närmare skogen :grin:
http://runeberg.org/tektid/1941am/0019.html

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).