Skotare

gula slangskydd

18 inlägg 6834 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

gula slangskydd

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33581 osäker på var jag skall placera denna någonstans.
var kan man få tag på slangskydd till maskin.
dom jag köpte av förut har inte annonsen kvar på blocket



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33582 Hej!

Slangskydd finns bland annat på www.swedol.se
http://www.handla.swedol.se/shop/showIt ... sp?IT3=459

Lantmännen och Swecon här i stan har också slangskydd, men Swedol är billigare.

Avatar Fallback
Bredenberg  
#33589 Har du kollat på DSG i Ludvika? dom är åf för hydroscand.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33593 Lånar tråden lite... men ja har för nej att man ska undvika gula slanskydd längst ut på kran om man kör mkt när det är mörkt... har för mej att det kan ge en bländade effekt å kan göra det jobbigare för ögonen... läste en sådan artikel när ja körde skotare runt -00 å bytte då till svarta å ja inbillar mej att det blev bättre å att man orka köra längre... nån mer som kommer ihåg nått sånt? eller hört ngt liknande?...


ja kan va helt ute å cykla men en liten tanke bara...

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33594
nutte skrev:Lånar tråden lite... men ja har för nej att man ska undvika gula slanskydd längst ut på kran om man kör mkt när det är mörkt... har för mej att det kan ge en bländade effekt å kan göra det jobbigare för ögonen... läste en sådan artikel när ja körde skotare runt -00 å bytte då till svarta å ja inbillar mej att det blev bättre å att man orka köra längre... nån mer som kommer ihåg nått sånt? eller hört ngt liknande?...
ja kan va helt ute å cykla men en liten tanke bara...


Håller med. Kör endast med svarta.

Den annonsen på blocket var inte det ett tillfälligt 2:a sorterings parti dom sålde ut med blekta skydd?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33597 Ja det sitter ju mestadels svarta slangskydd på nya maskiner,det är väl av någon anledning.
Men ja tycker nån äldre gul modell vi har är hållbare,är tjockare "remsor". Fast de kanske finns sådana i svart åxå...

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33600 Ja, jag har lite gult slangskydd kvar och de håller betydligt bättre kvalité än de som jag hittar idag. Nu går de bara av här och var, tillslut har man ju 7-8 st på samma ställe. ;)

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33620 ska kolla runt liote mera, jag kör nog med gula även om man blir trött , ska endast köra några timmar i streck så det gör inget alls

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#33624 Jag kör alltid gula till aggregatet på 5005an.
Har sparat en och annan runtsnurrning runt rotatorn med ryckta slangar som följd pga trötthet, speciellt om man kör vindfällor 8)

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33626 Ja det är ju oftast när man lyft nån bit/kapat lös nåt vindvälle man brukar lyckas smurra upp slangarna!!

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33648 Om man blir trött av gula slangskydd hur går det då för vi som har gula aggregat :?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33668 Bara att skaffa svart färg å börja måla då. :D

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33694 Haha. :) Upplever inga som helst problem med gult aggregat. Det är ju bra att man ser den när regnet öser ner. :)

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33759 På aggregatet är gula bra men dom på kran spetsen tycker jag bättre om svarta i synnerhet när de regnar.

Användarvisningsbild
Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33775 de e röd/gråa agg. de ska va. när ska ni lära er!!! en kollega kolla up timmarna mot cat 65 agg som han körde. han hade 200 mera kör timmar på ett år när han hängde på LM 5000.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).