Trädfällning (arborist)

Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på stedet?

7 inlägg 5724 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på stedet?

Daggi  
#335482 Hei

Ble litt nysgjerrig på denne betalings-løsningen her.

https://www.izettle.com/no/service

Noen som har prøvd dette her?

Kanskje en slipper arbeidet med å lage til og sende ut faktura på kveldstid?

Uten at jeg har satt meg så veldig mye inn om dette fungerer, men her er et scenario;
Du er på jobb hos kunde, avtaler pris eller timespris, når jobben er ferdig drar du frem denne her og så betaler kunde for jobben, du har da mulighet til å få en kvittering om en har printer som kan skrive ut en regning for å gi kunden.
En bruker denne kortleseren/betalingsterminalen koblet opp mot en smarttelefon så alle betalinger blir registrert på et vis der (går jeg utifra) og så kan en skrive ut eller sende bilagene til regnskapføreren.

I min enkle verden så vil en jo slippe alt styre med å sitte på ettermiddager og kvelder og lage til fakturaer som skal sendes til kunder, blir jo litt arbeid av det når en har et par jobber i uka.

Hæ? Noen synspunkter?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på ste

stegmaster  
#335483 Nja, detter fungerer sikkert utmerket om man skal selge en kopp kaffe eller likn, men til større oppdrag/summer er jeg mer skeptisk.
Dessutan må jo kunden fremdeles være på plass når du er ferdig (antar at de fleste vil se resultatet av arbeidet før de betaler).
Ser selv når jeg selger ved, så er ikke alltid kunden på plass ved levering, så da legger jeg fakturaren i postkassen selv, eller på en vedsekk (alt etter hva en har avtalt med kunden).
Det er da ikke mye arbeid å lage en faktura når en har en ferdig mal med alle sine egne opplysninger ferdig påtrykt.
Bare og skrive time/m3 eller hva det nå er, og skrive summen og legge til moms.
Dessuten synes kanskje mange at det er greit med 14 dagers betalingsfrist om det er større summer man snakker om.
Og i tillegg så skal jo dette betalingsselkapet ha sine %, selv om ikke det var allverdens.
Men dette er bare min mening.
Selv kommer jeg til å forsette med vanlig papirfaktura. (man vet aldrig hva disse elektroniske dippeduttene kan finne på om de slår seg vrange). :wink:

Avatar Fallback

Re: Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på ste

Daggi  
#335492 Hei

Ja, jeg er enig i synspunktene dine, og det går som regel ikke lang tid å lage noen fakturaer i løpet av uka, selv bruker jeg Conta faktura program og er veldig fornøyd :)

Kanskje det kommer en enda bedre løsning om en tid.

Men jeg opplever ofte at når jeg er hos kunder så er det mange som vil og kan betale med engang, og da er det jo enkelt om en kan dra opp denne kortmaskinen, så er en ferdig med den jobben når en drar derfra + at en ikke må vente en 14 dager til 1 mnd før pengene kommer på konto alt etter forfalldato en har, og når kunde da ikke har betalt så må en negynne å ringe og purre etc..

   TS
Avatar Fallback

Re: Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på ste

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335494 De som vill betala med en gång, föredrar de kanske utan moms och kvitto? :wink:

Avatar Fallback

Re: Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på ste

Daggi  
#335501 Hehe, nei, faktisk ikkje, en møter jo på noen som vil betale svart, men jeg har enda ikke tatt svart arbeid!

De som gjerne vil betale med engang, og gjerne før arbeidet starter også, det er eldre personer, gjerne pensjonister som skal gjøre opp for seg med engang :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på ste

Ferguson system  
#335523 For de som vil betale der og da, er det ikke lettere med kontant betaling og kvitteringsblokk?

Avatar Fallback

Re: Izettle eller betalingster kunde betaler med kort på ste

Daggi  
#335535 Joda, men om noen år så tror ikke jeg vi bruker kontanter lenger.

Da må vi bruke dette eller sende ut faktura, men de er noen år til :)

Jeg var bare innterrissert i om noen brukte det eller hadde tenkt tanken på å bruke noe sånt som dette :D

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).