Skördare

VARNING! !! stöld

58 inlägg 31992 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Walfridsson  
#335231 Hur går det med kesla aggregatet. Har du hunnit köra något?

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335246
20150629_134239.jpg
En bild säger mer än tusen ord.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Walfridsson  
#335247 Wtf det där är (om jag inte ser fel ) ett 405

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

Fredrik Reuter  
#335250 Gick det inte med Keslat?

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#335259 Nej kesla och D5 ville inte fungera ihop. Fick aldrig knivtrycken lägre än 60bar och tilten fungerade inte som den skulle heller. Synd bara att man ödelagt en hel månad. Känns som de skulle tagit reda på det innan de sa att det går att montera ett kesla mot D5, utan någon interface.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Walfridsson  
#335261 Ja det är ju lite tråkigt men det vart inte ett logmax då?

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

310  
#389669
ImageUploadedByskogsforum forum1461955290.050026.jpg


Så här har det sett ut på vad jag har hört fem ställen i syd västra Östergötland senaste veckan. Sett nån polsk röd skåpbil i sammanhanget. Själv inte drabbad men man blir så otroligt förbannad[emoji379][emoji35]

Avatar Fallback

Re: Sv: VARNING! !! stöld

Msk  
#393443 I natt var det någon och skruvade på maskinen. Arbetslampor och verktyg tog de med sig. Sen hade de försökt att få loss en hjularm, de har försökt att lyfta aggregatet med massaved för att få ut sprinten:D:twisted:
På skotaren en valmet 830, hade de tagit grip, rotator med länk, alla lampor och tro det eller ej men turbon var borta.
Detta var utanför Sävsjö på Småländska höglandet.

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

Hema  
#393450 Usch vilken tråkig morgon du fick. Lider med dig. :(

Avatar Fallback

Re: VARNING! !! stöld

husqvarna_med_sthil  
#393461 fy fan för tjuvarna ! Jag såg själv igår en vit skåbil "pb" på väg västerut e14 från Sundsvall. Att ha ögonen öppna kan ju kanske hjälpa nån gång men det är konstigt att trots alla stölder att ingen blivit tagen eller påkommen på bar gärning

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393464 Polisen bryr sig inte ett dugg om dessa stölder... "det går på försäkringen"

Sedan måste polisen se till att få till ett samarbete med polisen på andra sidan östersjön annars kommer det aldrig bli bättre....

Användarvisningsbild

Re: VARNING! !! stöld

loppan  
#393472 En Bonde i trakten jag känner fick turbo och grenrör stulna på en två år gammal JD 7200R i förra veckan.
Kan det vara samma lirare som vart i farten tro?
Dom brukar ju åka på en stöldturné i götaland innan de försvinner med en färja.

Avatar Fallback

Re: Sv: VARNING! !! stöld

Msk  
#393499 Om det var turbo de va ute efter skulle dem tittat under huven på skördaren, där sitter det två stycken.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).