Friluftsliv, Naturturism

Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besittning

133 inlägg 66531 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334991 Tänk er bara hur det skulle se ut på alla campingar runt om i landet om Svenssons fick för sig att bete sig likadant...
zig262.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

röjar kalle  
#335013 sweden viking det är ingen ide` att yttra sig vare sig om ditt och datt för det faller inte i god jord så att säga.Men var lugn stormfällningen kommer för eller senare sanna mina ord. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

skogshasse  
#335081 det är knepigt att vissa frågor inom politik får finnas kvar här på forumet och diskuteras och vissa spärras fast det är sagt att vi bara ska diskutera en annan typ av frågor på skogsforum

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

röjar kalle  
#335090 Det beror på vad den som håller i taktpinnen tycker. Och hur mycket stake vederbörande har. :wink: :wink: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

vetinte  
#335127 Som vanligt med svenskar o i sverige. Man vet inte vad man får, är "rätt" elle "lämpligt".
Inte fören en enskild svensk råkar illa ut vaknar han, hon eller som ni säger HEN :)) de konstiga e att grannarna sitter o e tysta tills dom själva råkar illa ut.
Som för 70 år sen. Svenskarna sket i sina grannar hoppas samma sak gäller från grannarnas sida när sverige råkar illa ut.
De ända som är rakt i sverige är furan för svenskarnas ryggar är krökta så dom skrapar näsan i backen.
Men att snacka vid köksbordet går bra.........men där hjälper de inte.
(Fattas bara att fastigheten är okuperad när man kommer dit).

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

skogshasse  
#335181 såg ni på Stefan Löfven tal i Almedalen. Kan bara säga en sak nu har även sossarna vaknat.

Användarvisningsbild

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

vetinte  
#335188 "Lägerverksamheten" blir väll axepterat i sverige. Nytt under uppbyggnad.
http://www.vk.se/plus/1480053/paintball ... nter?mobil
Kommentar från annat media:
"Painballbanan på Klockarbäcken i Umeå förvandlades hastigt och (o)lustigt till ett zigenarläger. Detta gjordes givetvis utan tillåtelse av firman som driver Paintballbanan".

Intresant att se vad användarna gör åt detta. Trots att det är svenskar kanske dom har andra lösningar på problemet som kanske kan expoteras till övriga sverige :)
Ett litet "paintballkrig" kanske ?

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

röjar kalle  
#335191 Det är därför vi har det som vi har det i det här arma landet.Ingen vill hålla i kvasten hoppas någon annan håller i skaftet men hur andra skall leva det är man världsmästare på tala om men sopa framför egen dörr det verkar vara svårt.Jag vill inte säga det här men jag skäms över att vara svensk .

Användarvisningsbild

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

vetinte  
#335192
röjar kalle skrev:Det är därför vi har det som vi har det i det här arma landet.Ingen vill hålla i kvasten hoppas någon annan håller i skaftet men hur andra skall leva det är man världsmästare på tala om men sopa framför egen dörr det verkar vara svårt.

Japp jag har märkt det genom åren.

röjar kalle skrev:Jag vill inte säga det här men jag skäms över att vara svensk .

Har velat bli det. Svensk alltså. Men har tänkt om för X år sen när jag såg vart det barkade. Tyvärr var det för få som gjorde det o jag tror det är för sent tyvärr.
Men naturen e fin.

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

skogshasse  
#335274
skogshasse skrev:såg ni på Stefan Löfven tal i Almedalen. Kan bara säga en sak nu har även sossarna vaknat.

nu har även kd vaknat. Var ska detta sluta kommer alla att vakna?

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

tallen100  
#335339 Det är på tiden i såfall.

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

jannee  
#335340 Nu behövs det bara att de 85% som inte röstade på SD också vaknar.

Avatar Fallback

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

skogshasse  
#335367 jag såg på Jimmy i kväll och han sa 22,1% om jag inte hörde fel

Användarvisningsbild

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336038 Är det någon som har ett bra svar på hur man hanterar situationen med att personer olagligt ockupera annans privata mark?
Hur avhyser man någon när inga id-handlingar finns?
Hur tar man som markägare upp frågan om att blivit skadad ekonomiskt när ockupanterna inte betalar för sig?

Påtryckningar måste till att rättsväsendet och kommuner nu vågar ta steget mot att avhysa läger med tiggare och bärplockare på samma grunder.
Att de redan bryter mot lagen förstör skitar ner, fördärvar naturen, miljön, och begår miljöbrott. .
Så länge som riksdag, regering, och partierna däri fortsätter hänge sig åt omöjliga låtsasåtgärder avsedda att slippa vidta riktiga resultatinriktade åtgärder

Det verkar snarare som om polisen inte vill avhysa, utan först när läget blivit ohållbart som t ex på grund av förorenat grundvatten, skadegörelse osv. Inte efter en viss tidsrymd enligt allemansrätten.

Sverige är hårt drabbat för här är det fritt fram och det har blivit en stor industri.
Diskutera de politiska aspekterna av problemet och hur de kan förändra inställningen till förtroendet för rättsväsendet.

Men om du har exempel som visar på motsatsen är jag idel öra. Det kanske är annorlunda på andra orter än exotiska Umeå.
Varenda ort från Ystad ända upp till treriksröset har nog blivit drabbade.

Berätta, Orden. Berätta vad du observerar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Markägare vill vräka tiggarläger – polisen hävdar besitt

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#336137 Går det inte att riva lägret och hävda konstnärlig installation http://www.frihetsportalen.se/2012/05/k ... rde-varar/
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).