Skogsmiljö och Trädlära

Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

28 inlägg 12338 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

röjar kalle  
#334647 Nu vet jag inte om du vet om hur en höna beter sig när den värpt men det var liknelse sen vad jag skulle vilja göra med vederbörande låter jag vara osagt :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

jannee  
#334648 Löven som person kanske är bra, inte vet jag, men nu är han sossarnas talesman och lär få stå skull för allt skit som sossar och MP med vänsterns goda minne hittar på.
Håller INTE Löven eller Åsa för den delen god min och låtsas som de står bakom (håller med) allt vad de uttalar sig i åker de ut fortare än kvickt.
Det är den ideologi som S + Mp och V hyllar som gör att allt för eller senare blir mindre bra, kanske inte för storstadsborna men vi andra gräsrötter.
Bl.a annat målade Åsa båten med en i hennes tycke bra bottenfärg (jag hade också gjort sammalunda, inte tu tal om annat) dock är hon talesman för MP = med andra ord kastade hon in en sten i sitt egna glashus. Göra en sak är väl ganska ok, men förordna andra att inte göra sammalunda är rent åt helvete.
Tyvärr är det på tok för mycket falskspel av våra folkvalda politiker - ingen nämnd ingen glömd.
Romson har för övrigt ingen aning om vad det kommer att innebära med att skydda ytterligare skog, är med 100% säkerhet någon pennfäktare i bakgrunden som tycker att han/hon har kommit på en genial ide
För övrigt vem eller vilka tror att det är just Åsa som ligger bakom att det beviljas 5 mille extra för myggbekämpning.

Användarvisningsbild

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334660
Samma ska med dig @Sweden-viking vad vet du om Romsons kompetens?

Av orsaker som jag skrev, bland annat att Åsa Romson vill skydda mer skogar trots att redan 25% är skyddade i Sverige.
Sverige har många miljöhänsyn att bevara rödlistade arter som naturligt försvinner vare sig vi vill det eller ej.......Varför ska vi tvinga naturen att skydda dessa arter som naturen naturligt gallrar bort och nya arter tillkommer??

Och Åsa Romsons giftskandaler trots att hon påstår att hon är kompetent i miljövård.....??

Sen har vi ju hennes dubbelfadäs i en partiledardebatt. Där jämförde Åsa Romson (MP) Sveriges klimat- och miljöminister och vice statsminister dödsfallen på Medelhavet med nazisternas gaskammare under andra världskriget, något som naturligtvis väckte mycket starka känslor och undran om hur det egentligen står till med Åsa Romsons kompetens i historiekunskaper.

Notera att MP är ett i grunden vänsterextremistiskt ungdomsförbud, med stark förankring i Sveriges riksdag med sina sex ministerposter, men med endast 6% i röstandel från valet.

Dessutom är svensk media som yrkesgrupp överrepresenterade som starka anhängare av detta vänster extremistiska ungdomsförbund, där många dessutom varit aktiva aktivister som trädkramare mm. Vilket tydligt visar sig i deras vinklade reportage om det svenska samhället.

Så Åsa Romsom, vice statsminister, är bara toppen av ett isberg i denna vänster extremistiska röra.
Det är inget personangrepp det är min bedömning och åsikt.

94% av Svenska folket tycker också att det saknas kompetens.
Och skulle man fråga Svenska folket om man skulle rösta på Åsa Romson som vice statsminister så är jag säker på att 99.9% skulle säga nej......

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

bjed0001  
#334666 Ok så du tycker att Romson är inkompetent pga att:

1. Hon står bakom sitt partis politik
2. Hon har målat båten med en färg hon trodde var laglig
3. Hon tycker att det är ett problem att hundratusentals människor dör vid EUs stängda gränser och drog en olämplig liknelse

Ok, tycker det låter lite tunt, nog måste du ha något mer på fötterna innan du dömmer ut en person?

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

tallen100  
#334669 Hela MP gänget ställer bara till dumheter överhuvudtaget, kan inte fatta att Löven är så dum och samarbetar med dom... Men siffrorna börjar dala iaf.

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

morco  
#334678 Tycker inte vi ska vara elaka mot Romson, hon är övriga partiers största tillgång. Tänk er en skarp ledare och debattör till det där fotfolket! De har ju även Fridolin och han upplevs ju betydligt mer skärpt, för väl att hans intresse ligger åt utbildningshållet (kanske inte för mina barn...,)

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

röjar kalle  
#334687
bjed0001 skrev:Ok så du tycker att Romson är inkompetent pga att:

1. Hon står bakom sitt partis politik
2. Hon har målat båten med en färg hon trodde var laglig
3. Hon tycker att det är ett problem att hundratusentals människor dör vid EUs stängda gränser och drog en olämplig liknelse

Ok, tycker det låter lite tunt, nog måste du ha något mer på fötterna innan du dömmer ut en person?
Jag börjar nog tro att du och Åsa har ett kärleks förhållande för att du ser inte skogen för alla träd. :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

Bosse1  
#334697 Det här kan hon lägga dödhanden på varsågod :lol:
Huggs visst friskt i ekoparkerna.

http://www.sveaskog.se/om-sveaskog/kart ... rkinnehav/

Avatar Fallback

Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

bjed0001  
#334747
Jag börjar nog tro att du och Åsa har ett kärleks förhållande för att du ser inte skogen för alla träd. :mrgreen: :mrgreen:


Nej, jag kan ärligt säga att jag vet inget om Romsons person annat än det man fått se via media. Jag tror inte ens jag har sett någon debatt med henne. Men det är inte jag som tror mig veta något om hennes person det är Sweden-Viking. Jag har ingen koppling med Löven eller någon annan toppolitiker heller för den delen. Men dessa politiker är också våra medmänniskor, och jag kan inte tycka att man ska behöva ta emot hat bara för att man är politiker.
Även om man är så fel ute som Romson...

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

röjar kalle  
#334749 Nu börjar jag nog ändra åsikt. :D :D
Senast redigerad av Fredrik Reuter tor 25 jun 2015, 21:18, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Raderat olämpligt innehåll. Inga personangrepp!

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

jannee  
#334750 De (toppolitikerna) har dj**gt bra betalt för det hedersuppdrag (deras uppdrag varken kallas eller räknas som jobb) de erhållit. Uppdraget innebär bl.a. att de ska framföra förslag som bakgrundspersonerna tagit fram. Alla förslag mottas inte direkt positivt av omgivningen, vilket i sin tur innebär att förgrundspersonen får räkna med att utstå både spott och spe.
De som jämför Åsa med en höna som nyss lagt ett ägg är absolut inte fel ute, likheten är verkligen slående, rent ut sagt skrattretande.
Däremot står Fritte (Fridolin) exakt som en tupp kan göra mitt på gödselstacken, står där och gör sig märkvärdig över hela skiten - i dubbel mening.
För övrigt är toppolitiker betydligt mer utsatta i andra länder. Dödshot, repesailer eller avrättningar är inte alls ovanliga.

Avatar Fallback

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

röjar kalle  
#334756 =)) =)) =)) =)) =)) Nästa tupp jag skaffar skall heta Fritte helt klart tack Janne.

Användarvisningsbild

Re: Romson vill skydda ytterligare 1,5 miljoner ha skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334950 Extra pengar till naturreservat http://www.atl.nu/skog/extra-miljoner-t ... urreservat
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).