Servicebyggnader

Hjälp m förslag till maskinhall i trä

4 inlägg 11285 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjälp m förslag till maskinhall i trä

sebbe  
#33447 Hej, vi planerar att bygga en maskinhall i trä m motten 12 till 15 m bred och ca 25 m lång och höjd ca 4 m. Byggnaden kommer emllanåt användas för lite ridning vintertid men endast för oss själva, dvs vi bygger inte ridhus utan maskinhall som är vårt största behov.

Det finns otaliga leverantörer och varianter, är det någon som har ett billigt förslag på träbyggnad och goda erfarenheter av leverantören. Målet är att byggnaden ska vara klar senast till årsskiftet.

Ge förslag och ideér, prisförslag osv - det är en djungel!!

MVH
Sebbe 8)



   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33451 Köp endast takstolar av en firma. Resten sen kan man köpa hos vilken trävarufirma som hellst eller såga det hos någon privat.
För det som är svårt är ju å göra självbärande takstolar i den vidden. Det behöver man ju någon som har beräkning kunskap om, men sen själva väggar och neråt är ju inget märkvärdigt. Det är ju bara å leta lverantörer av virke med bra pris.
Ring runt och kolla var takstolar skulle kosta.
Räkna ut på ett ungefär va väggarna går på.
Plåt beklädnad finns det många som levererar så där är bara å ringa runt å kolla.

Avatar Fallback
Röjaren  
#33489 Tänker också bygga en maskinhall med liknande mått och tänker som Henrik K. När man har egen skog och möjlighet att såga eget virke så känns det onödigt att köpa färdigt. Fick pris på färdiga takstolar och det känndes nästan inte som om det var värt jobbet att spika dem själv. Det var två år sedan jag frågade och jag tror det skulle kosta 32.000 + moms till en hall med måtten 15x32 meter. Visserligen en del pengar, men att göra det själv och få dem lika och med rätt hållfastighet känns som om det inte är så lätt. (Iallafall om man inte är utbildad snickare.)

Avatar Fallback

Re: Hjälp m förslag till maskinhall i trä

oleeri3  
#44277 Känner till ett företag som är billiga och gör ett riktigt bra jobb: www.tragarage.se

tillverkar även maskinhaller i trä!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).