Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 157313 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#333869 Har nu stött på problem.. har monterat hjälpram kranhyllan och hjulen.. provmonterade halvbanden och konstaterade att dom kommer att gå för nära.. skulle behöva få ut hjulen lite..
Enklaste sättet är att svänga hjulen men hålen för hjulbultarna är nedsänkta.. hur löser man detta?

Ifall jag svänger hjulen blir traktorn bredare 214cm blir den inte lite väl bred för gallring eller vad tycker ni?

   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333875 Undrar om du inte behöver bredden för stabiliteten ändå

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#333876 Ja för stabil lär den inte bli men blir lite skrämd när vimek 404 är 210cm i sitt bredaste utförande å rottne h8 är 220cm.. men iåförsej svänger den på en femöring så den extra bredden tar kanske ut sig med liten svängradie.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333877 Min 6550 är 235 m 600 hjul....

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#333881 Jasså den är såpass bred :grin: du upplever den lagom i gallring och så? Tror nog 214cm blir lagom tack gnisten83 eller rättare sagt frun tackar jag hann redan snacka om ett par nya fälgar med däck med henne 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333907 Haha lagom tja för att ta sig fram i en gallring skulle den väl vara smal som en huggorm o ha 10meters kran :D
De funkar rätt bra, jag får va lite aktiv med motorsåg i mellanzonen o radiostyrd vinch så löser de sig.
Både vimek o H8an är midjestyrda och de blir svårslaget i smidighet

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#334497 Fattigmanslösning på elservospakar i armstöden,, provmonterade bara för att se om det skulle funka å kännas bra

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334499 Vajerspak?

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#334516 Nej vanliga ventilbord..

http://www.hydrauliikkakauppa.fi/kasioh ... -2608.html

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

rikard_e  
#334718 Häftigt, gillar att någon bygger på en äldre maskin , men ändå bygger helseriöst.
Roligt att se någon som kan , vill och gör det. Riktigt skoj!

Har planer för min Same, men det blir av enklare sort!

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#334729 Tackar rikard_e :grin: ska bli roligt att se vad du hittar på till din same :grin: skaparglädje å lite jävlaranamma så kommer man långt :-BD :-BD :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#336637 Vi smet iväg från garagebygget för att dagdrömma men ack hon fann oss :grin:

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Fredrik Reuter  
#336643 Hej,
Med tanke på infon i tråden så tror jag inte det svårt för frugan att räkna ut vart ni herrar begett er om ni lämnat huset... :lol:

Riktig häftigt bygge, jag följer med spänning. Tror också du ger inspiration till många andra att bygga på befintliga grejer kostnadseffektivt!

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#338819 Kortade instrumentbrädan med 25cm å gjorde tiltbar ratt.. lånade några bilder från google för hade inga före bilder
tmp_4015-Leyland270ohjaamo-591513362.jpg
tmp_4015-Leyland270ohjaamo-591513362.jpg (23.62 KiB) Visad 976 gånger

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#338898 Bra jobbat, vad fick du knuten ifrån?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).