Motorsåg och handhållet

tändspole meec 46cc

7 inlägg 8893 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

tändspole meec 46cc

sunkann  
#334409 Farbror har fått en meec motorsåg 46cc som inte startar. Vi misstänker att tändspolen är ur funktion och undrar vart man kan köpa en passande ny.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: tändspole meec 46cc

totte  
#334423 Om det överhuvudtaget är lönt att skaffa en tändspole till en sån såg så är det Jula du måste fråga, det är deras eget skräpmärke. Om garantitiden inte gått ut och kvittot finns kan du hämta en ny såg på Jula om den inte går.

Avatar Fallback

Re: tändspole meec 46cc

axwell  
#334426
totte skrev:v totte » 28 min
Om det överhuvudtaget är lönt att skaffa en tändspole till en sån såg så är det Jula du måste fråga, det är deras eget skräpmärke. Om garantitiden inte gått ut och kvittot finns kan du hämta en ny såg på Jula om den inte går.


Osäker på att det är så enkelt att få en ny "såg".
Eftersom Jula blev ålagda att stoppa försäljningen av den så borde dom inte heller få ersätta den med en likadan.
Mest troligt med den mindre modellen som , vad jag vet, fortfarande är tillåten att saluföra.

Avatar Fallback

Re: tändspole meec 46cc

sunkann  
#334449 Får ringa och prata med jula alltså.
Farbror är andra ägaren på sågen och kvitto finns tyvärr inte.
Både han min far och jag har flertalet kvalitets sågar var så något egentligt behov av den sågen finns inte, men vi är lagda så att man måste försöka få igång det son inte funkar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: tändspole meec 46cc

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#334460 Kolla först anslutningar, ledningar brytare etc.
Funkar allt annat kan det vara spolen då och bäst är o leta upp en annan med annat fel o plocka ihop en av två. Inte lönt o lägga tid o pengar på att leta delar till dem.

Avatar Fallback

Re: tändspole meec 46cc

OlleGunnar  
#336415 Jag har en sådan såg sedan flera år.
Efter något år blev den mer och mer svårstartad för att sedan bli helt omöjlig att starta.
Felsökning pekade på tändspolen.
Ny tändspole köptes på JULA, fick beställas och fanns i butiken efter ca en vecka. Pris för ett par år sedan 115 SEK.
Med den nya tändspolen har jag inte haft några startproblem.

Avatar Fallback

Re: tändspole meec 46cc

sunkann  
#371033 Tändspolen byttes på sågen fick en till slut av jula för 115 kr efter att dom försökt sälja tändstift till mig 2 ggr.
Sågen startade och fungerar än idag.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).