Skogsnyheter

Kse & co farligare än ISIS

19 inlägg 7551 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kse & co farligare än ISIS

svampbob  
#334295 Enligt denna artikel är en Ponse i skogen mer skrämmande än terrorister.

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.63 ... -terrorism



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

JörgenO  
#334301 =)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Jim_the_one  
#334305 "Största samhällsproblemet, enligt enkäten, är politisk extremism. 68 procent oroar sig för det."

Vilken extremism menar dom att folk är orolig över, MPs miljöextremism eller vänsterns "hat" mot företagare?

:lol:

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Hema  
#334310
Jim_the_one skrev:"Största samhällsproblemet, enligt enkäten, är politisk extremism. 68 procent oroar sig för det."

Vilken extremism menar dom att folk är orolig över, MPs miljöextremism eller vänsterns "hat" mot företagare?

:lol:

SD:s exitens?

Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

stegmaster  
#334320 Det kanske er denna galningen man bordet vara mest orolig för. 😈
Hotar er med militära konsekvenser om ni skulle gå med i Nato. :surp:

http://www.dagbladet.no/2015/06/19/nyhe ... /39762935/

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Hema  
#334324
stegmaster skrev:Det kanske er denna galningen man bordet vara mest orolig för. 😈
Hotar er med militära konsekvenser om ni skulle gå med i Nato. :surp:

http://www.dagbladet.no/2015/06/19/nyhe ... /39762935/

Mja, vad jag kunde läsa stod det inget om militära åtgärder mot Sverige, utan att Ryssland får "omgruppera" då förutsättningarna ändras.

Jag säger inget om att Ryssland är felfri eller inte gör dumma saker, men Nato kör inte rent spel de heller. Sedan är det ju helt uppenbart att det finns starka krafter för att se till att vi går med i Nato. Jag tycker det är intressant varför man lägger ned så mycket energi på att svarta ned Ryssland i media. det är som om någon står o skriker varg hela tiden. Samt mig veterligen har varje land som är med i Nato en USA-bas (men det kanske inte stämmer?) och det är verkligen något som jag inte vill ha i vårt land.

Att USA anfaller länder/avsätter presidenter utan berättigande och sedan lämnar länder för vind och våg, samt sponsrat Syriska motståndsgrupper som sedan utvecklats till ISIS, ja det talas det mindre om. Hade USA hållit sig lugna, hade vi inte haft den flytingsströmmen som vi har idag. Eller Israel/Palestinafrågan, där USA lägger in sitt veto i FN varje gång någon vill göra något åt situationen. Tydligen okey att bomba civila..

Men som svar till trådskaparen eller den artikeln som det hänvisas till. Det verkar som om frågorna är nästan ledande och utformade så att man får detta utfall.

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Jim_the_one  
#334337
Hema skrev:
Jim_the_one skrev:"Största samhällsproblemet, enligt enkäten, är politisk extremism. 68 procent oroar sig för det."

Vilken extremism menar dom att folk är orolig över, MPs miljöextremism eller vänsterns "hat" mot företagare?

:lol:

SD:s exitens?



På vilket sätt skulle SDs existens vara extremism?

Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

Fredrik Reuter  
#334338 Hej,
Det är roligt med statistik.
Man skulle vinkla det till att undersökningen visar att oexploaterad natur hamnar först på fjärde plats, utanför pallen alltså...

Av alla samhällsproblem vi oroar oss för kommer politisk extremism i topp med 68 procent, men nästan lika många, 66 procent, oroar sig för en försämrad havs- och vattenmiljö. 62 procent oroar sig för klimatförändringar och drygt hälften (53 procent) för exploatering av oförstörd natur, visar undersökningen från TNS Sifo.

Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

svampbob  
#334341 På tal om orörd natur. Jag roade mig för ett tag sedan med att gå ignom ett antal byars laga skiften. I dessa trakter genomfördes de på 1870-1880 talet. I handlingarna för en grannby med ca 3000 ha skogsmark hittade jag en rolig notering från lantmätaren. När mark och skog hade fördelats så brukade man korrigera för att det var olika mycket ståndskog på respektives nya skiften. Men i denna by så konstaterar lantmätaren att det bara finns buskar och dom är det ingen mening med att värdera.

I miljörörelsen värld så var landet fullt av urskogar fram till 60 talet och sedan har det bara gått utför. Egentligen är det skrämmande att en så obildad organisation försöker få så mycket makt och inflytande med sitt svammel.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

mikael eriksson  
#334348 Vidsel i Norrbotten är snart en Nato bas.

Användarvisningsbild

Re: Kse & co farligare än ISIS

stegmaster  
#334350
Hema skrev:
Mja, vad jag kunde läsa stod det inget om militära åtgärder mot Sverige, utan att Ryssland får "omgruppera" då förutsättningarna ändras.


Ja "omgruppera" har dom ju gjordt i Ukraina med, even på kartan.

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Hema  
#334359
Jim_the_one skrev:
Hema skrev:
Jim_the_one skrev:"Största samhällsproblemet, enligt enkäten, är politisk extremism. 68 procent oroar sig för det."

Vilken extremism menar dom att folk är orolig över, MPs miljöextremism eller vänsterns "hat" mot företagare?

:lol:

SD:s exitens?



På vilket sätt skulle SDs existens vara extremism?

Existens i riksdagen. Det får väl iaf räknas som ett av det mest exrema i vår riksdag. Men allt beror på hur man tolkar frågan, kan bara tänka mig att många inte känner sig väl till mods med attt ha ett sådant parti i riksdagen.

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

tallen100  
#334363 Det är ju det enda parti som inte är på sandlåde nivå, och är "någorlunda ärliga" och inte står och slingrar sej åt alla håll samtidigt som dom övriga gör. Att dom nu är uppe i 18% är ingen slump.

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Hema  
#334378
tallen100 skrev:Det är ju det enda parti som inte är på sandlåde nivå, och är "någorlunda ärliga" och inte står och slingrar sej åt alla håll samtidigt som dom övriga gör. Att dom nu är uppe i 18% är ingen slump.

Jag kan bara hoppas att det är just den förklaringen, som gör att de ligger så högt till och inte deras åsikter.

Avatar Fallback

Re: Kse & co farligare än ISIS

Hema  
#334379
mikael eriksson skrev:Vidsel i Norrbotten är snart en Nato bas.

Låter oroväckande. :(

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).