Före och efter jobbet

Mera bär

5 inlägg 1732 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mera bär

totte  
#33412 Årets stora blåbärsskörd kan beskådas här, 2,5 l, mer skulle vi inte ha. Det var faktiskt mycket gott om bär på den platsen jag var, annars är det rätt klent i skogarna här omkring. Under tiden jag plockade bär rände hustrun runt och plockade 3 l gula kantareller.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33490 har sett en hel del fina blåbärsställen i år, dock inte haft tid att plocka något, men dom jag har hört som plockat en del tycker att det varit ovanligt mycket sjuka blåbär i år....

träffade idag iaf ett gäng på kankse 20 thailändare som var och plockade bär på ett riktigt värdelöst ställe då jag var å körde ut plant till hygget, man tycker faktiskt synd om dom :S

kantareller verkar det finnas gott om i år!

Användarvisningsbild
totte  
#33493 Jomen, rostiga Toyota-bussar och liknande fordon har börjat svärma på vägarna hemma. Hustrun såg flera ekipage idag när hon var ner till Vännäs en sväng.

Här runt mitt ställe är det uselt med blåbär, men det är rätt magra marker. Det verkar som dom finns bäst i blöta sluttningar och i myrskog och myrkanter. Jag plockade mina på Hössjöberget, där är det god näring och mycket översilningsvatten.

   TS
Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33542 hehe, såg iaf ett riktigt fint blåbärsområde på hössjöberget då jag var där å planterade för ett par veckor sedan, men skulle inte ha förvånat mig om det är rensat nu

Användarvisningsbild
totte  
#33554 Skulle tro det, där har stått några ekipage har jag sett, med tydligt bärplockarstuk. Jaså du har planterat där, vardå, nerom vägen eller? Brukar köra förbi där på väg hem från jobbet.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).