Motorsåg och handhållet

Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer

5 inlägg 3271 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer

Amatörhuggare 62  
#333957 Jag har en fundering, Husqvarna har ju ett kombisystem, med olika verktyg. Är det någon på detta forum,som vet om dom passar i Kedjeröjarens snabbfäste. Vore häftigt om man kunde få ihop Trimmern
med kedjeröjaren.
Man blir ju mer flexibel vid trimmning då. Tex slänter längs vägar, under elstängsel, staket å dylikt.

Stihl har ju ryggburna trimmers. Men man har ju redan motordelen från kedjeröjaren.
Häftigt om man kunde använda, den . Man får ju snickerboa, full m maskiner annars.

Tack för svaren, vet att skogsforum är rätta stället. Att spåna sina tokigheter på !



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333965 Så här menar du 8) flyttade över handtaget och gummisnörs hållaren från sågdelen.
DSC_0292.JPG
DSC_0293.JPG

Avatar Fallback

Re: Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer

mrvimek  
#333966 Hade velat haft sopvals men den kosta mera än en ny maskin ;)

Användarvisningsbild

Re: Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer

svampbob  
#333968 Jag lånade hem sopvalsen och en typ av roterande kratta och provade. Jag blev inte nöjd och det blev inget köp.

Jag har kört mycket med Stihls stångsåg med sopvals och det det går fantastiskt bra men det blir mycket jobbigare att styra valsen när den sitter på kedjeröjsågen. Jag tror att det mestadels beror på att du då inte kan använda motorn som motvikt.

Avatar Fallback

Re: Tänkte om man kunde utnyttja Kedjeröjsågen som trimmer

Amatörhuggare 62  
#333989 Tack för svaren.
Ännu en gång, har man fått hjälp
På detta eminenta forum

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).