Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skogselmia 2015

281 inlägg 99618 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

molnia  
#333015 japp jag fann det på telefonen i forumet när vi sågs i montern. :wink: hade ett minne av det ekipaget fanns beskrivet i en tråd på forumet. gällde bara att hitta tråden..

men nu har jag kommit hem, har inte tankat in mina bilder på datorn än, men det blev väldigt få jämfört med tidigare år.
Men jag har en sak jag måste diskutera längre fram , inför Elmia Wood 2017 med dig Fredrik, något jag kom på efter vi sågs.. :D

JA du Jim, du ligger risigt till så dig vill jag gärna träffa.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

trondsenti  
#333016 Hva er Elmia Wood?
Er det skogselmia hvert år?

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

molnia  
#333017 skogs Elmia är vart 4:e år och Elmia Wood som är större mer internationell mässa är vart 4:e år och de är förskjutna med 2 år vilket innebär att det är mässa vart annat år och varannan gång är det Elmia wood och varannan är det den lilla skogselma med ca 25-30 tusen besökare.

http://www.elmia.se/SkogsElmia/For-beso ... kogsElmia/

http://www.elmia.se/wood/For-besokare/Om-massan/

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Fredrik Reuter  
#333019 Absolut, Wood 2017 gör vi något liknande, fast ännu bättre! :-bd
Spännande Molnia, det är bara att du hör av dig!

En enkel sak som vi pratade om i montern som vi måste ha är en gästbok.
SkogsElmia 2011 hade vi en gästbok i pappersform, men det vore häftigare med en större vinylplansch och tuschpenna så alla som vill kan klottra dit sitt namn.

Idéen om att ha en stor skärm som själv skrollar igenom "Lönsamhet i vedförsäljning" (tråden), förkastades tyvärr på att mässan bara har tre dagar... =))

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

trondsenti  
#333020 Det var som fan... Gikk glipp av skogselmia pga jobb og tenkte at det var ny messe igjen neste år, men nei...

Så Elmia Wood er coolere?

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Kse  
#333022 Du har ju Skogsnolia i Umeå nästa vecka om det passar.

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

trondsenti  
#333023 Det blir for langt å kjøre...
Er det like stort som skogselmia?

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Kse  
#333024 Elmia har väl runt 300 utställare och Nolia tror jag har ca 200, däremot så finns alla stora skogsmaskintilverkare på plats på Nolia till skillnad från Elmia.
http://www.nolia.se/skogs/

Men vi har ju en Noliatråd oxå så vi kan fortsätta där.
Skogsnolia 2015.

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

åberg  
#333059
Fredrik Reuter skrev:Idéen om att ha en stor skärm som själv skrollar igenom "Lönsamhet i vedförsäljning" (tråden), förkastades tyvärr på att mässan bara har tre dagar... =))

:mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333097 Dryga 26.000 besökare var det.

http://skillingaryd.nu/nyheter/26-000-p ... skog-dagar

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Fredrik Reuter  
#333118 Hej,
Jag har börjat med en liten sammanfattning från min sida.
Hoppas kunna lägga upp den senare under veckan.
Jag själv kommer inte ha tid att åka till Nolia, men flera av oss ska ju dit så vi försöka rapportera efter bästa förmåga även därifrån!

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333524 Hej! Ett litet tips är det som kse hade. Och det var att skriva vad man kallas på format på namnbrickan. Nu har ja sådan koll att jag vet vem tre av fem som jag pratade med under den halvtimmen jag var där. Men det var det ända jag har att klaga på. Det är lätt att gömma sig bakom nick men företräder man ett forum kan det vara bra.
Men hur som tack för en god pratstund och tack för fikat!

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

Erre  
#333526 Till nästa gång ska jag trycka upp en tröja med mitt nick på fram å baksida. :smile:
Övriga skogsintresserade som inte är med i forumet får väl skratta gott å funderar över vad man är för idiot! Men träffar man några fler forumister är det värt det!! :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skogselmia 2015

sundelius  
#333530 Utmaningen antagen Erre :-BD

Avatar Fallback

Re: Skogselmia 2015

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#333536 Haha ja de hade varit en kul ide :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).