Skördare

varför kör du/ni kördare

17 inlägg 7607 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
freddy213  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32404 Det finns banne mej inget finare än att åka ut till skogen och nästan framme se en älg som står lyssnar på ett gärde i morgondimman......starta upp maskinen och börja arbete när solen är på väg upp.....under lunchrasten sätta sig i solkskenet på en stubbe och äta sina mackor vars ost krypit av smörgåsen i värmen i maskinen.
Bara sitta där njuta av fågelsång och den underbara doften av nyavverkat virke samtidigt som man med olustiga kväljningar och en jävla massa kaffe försöker få i sig ostmackorna. och sedan ha en sån där eftermiddag då allt bara stämmer och kvällningen närmar sig snabbt, och man stänger av maskinen när skymningen kommer, tar sin tomma matlåda och går genom det färdiga området mot bilen och tycker att det blir riktigt vackert efteråt.

under hemfärden i bilen börjar man fundera på morgondagen och drar slutsatsen att jag har nog världens bästa arbete, och att imorgon ska jag fanimej ta med kylboxen!!!

Avatar Fallback
nässjömåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33119 Jag är uppvuxen på en skogsgård med allt vad det innebär. Intresset för skogen har väl alltid funnits. Jag har prövat en del andra jobb, men inget som går upp mot skogen. Man läser ibland om "kontor med utsikt över havet" etc.... Jag har ett mobilt kontor (läs skördare) där utsikten skiftar timme för timme, oftast är det oerhört vackert!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).