Skotare

Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

9 inlägg 8440 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Fredrik Reuter  
#329454 Skotarkartan med marknadsandelar för skotare och tillverkare har nu uppdaterats för kvartal 1 2015.
Komatsu behåller sin nyvunna förstaplats på skotartronen med John Deere som tvåa och Rottne som trea.

78 nya skotare har hittills registrerats 2015. En svag början enligt Elmia som driver http://www.skotarkartan.se

Det mest anmärkningsvärda verkar dock vara just skiftet på tronen. John Deere har ju legat ohotad etta sedan Timberjacktiden, vad tror du detta beror på? Har Komatsu lyckats helt rätt med sin nya serie skotare, eller har John Deere misslyckats med något? Är det en kombination av ovanstående, eller ja, vad tror du det beror på?

Länk till pressrelease från Elmia: http://www.elmia.se/for-press/pressrum/ ... nad-116458

Våra diskussioner om skotarkartan 2014: Skotarkartan 2014



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#329989 Komatsu måste ju ha lyckats.... Kunderna idag efterfrågar mer och mer komfort, de röda är bränslesnåla också det spelar nog in också, samtidigt tycker jag men hör mycket skepsis mot de gröna, många bakåtsträvare gillar inte snurrhytt och als utan är rädd för rackel.

Avatar Fallback

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Hema  
#330092 Har det sålts någon WF Trac ( bygger på fd. Mb-trac, om jag har fattat det rätt http://www.werner-trier.com/1/wf-trac/the-concept/) i Sverige?

Användarvisningsbild

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Kse  
#330095
Hema skrev:Har det sålts någon WF Trac ( bygger på fd. Mb-trac, om jag har fattat det rätt http://www.werner-trier.com/1/wf-trac/the-concept/) i Sverige?

Det var en ny upptäckt för min del, vore intressant om den dök upp på nån av årets mässor.

Avatar Fallback

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330107 Hur länge sitter chefen för svenska JD kvar sen jänkarna får nys om dom här siffrorna :?:

Avatar Fallback

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

i skogen  
#330277 Enligt uppgifter så shar Komatsu gått förbi JD i försäljning även i Finland nu, Komatsu ligger tvåa JD på tredje plats, leder där borta gör Poonse.

Användarvisningsbild

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Fredrik Reuter  
#330707 Hej,
Jag har missat att Komatsu själva skickat ut en pressrelease om detta. Här ger de en kortare syn på vad de tror beror på att det går så bra för dem.

Peter Hassleryd, Komatsu Forest skrev:Framförallt har den goda förarkomforten överträffat många kunders förväntningar. Komatsu Comfort Ride, som är vår hydrauliska hyttfjädring, absorbera stötar och bromsar hyttrörelser vilket ökar förarkomforten avsevärt. Dessutom har skotarna även bevisat hög produktionskapacitet och låg bränsleförbrukning, vilket är mycket viktigt för våra kunder.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

Fredrik Reuter  
#333502 Idag har skotarkartan.se/elmia släppt nya försäljningssiffror för skotare sålda mellan 1 jan - 31 maj 2015.

Nu visar det sig att John Deere tagit tillbaka förstaplatsen och kört om Komatsu med starkare försäljning under maj.

Skotarkartan är inte uppdaterad med dessa nya siffror än, det görs direkt filen kommer tillhanda.

Game On skulle man kunna säga, det kan ligga mycket prestige i att vinna hela 2015 nu när dessa två bjässar är såpass nära varandra.

Låga räntor och fullskaligt försäljningskrig, det kanske är dags att byta skotare 2015?

   TS
Avatar Fallback

Re: Skotarkartan 2015, marknadsandelar skotare

i skogen  
#352149 John Deere har registrerat 17st skotare på sig själv i Märsta om man tittar på nyregistreringar oktober ut! ja det är kanske så tillverkarna håller upp skotar statistiken!!! :surp:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).