Ny Teknik och Elektronik

Ny telefon! Samsung Active?

26 inlägg 12785 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny telefon! Samsung Active?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330193 Nu har jag lagat skärmen på min Xperia V 3 gånger, senaste höll den 2 veckor... :( Tröttnat, och söker en robust ersättare. Så jag har kikat på Samsung Galaxy S5 Active. Den är rätt ny, men ville ändå kolla om någon här har prövat den och har något att förtälja?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Fredrik Reuter  
#330198 Hej,
Tror inte du blir besviken. Jag har misshandlat min vanliga S5 i över ett år nu, dessutom utan skärmskydd eller fodral. Det enda negativa är att touchskärmen funkar dåligt när fingrarna och/eller skärmen är blöt men det gäller ju oavsett märke.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

jannee  
#330203 Varför inte denna? http://www.iocean.cc/X9-en.html

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Ferguson system  
#330225 Har ikke prøvd S5 Active, men kan anbefale en annen modell fra Samsung som skal tåle støt og vann. Galaxy Excover serien, modell nr 3 slippes ut nå i Mai måned.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330231 Jo, kollade den också men har e lite för liten skärm för min smak. Har du en tidigare modell?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Ferguson system  
#330234 Jeg har hatt Excover nr 1 i 3 år og er meget godt fornøyd med den.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

anersimyra  
#330237
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Tror inte du blir besviken. Jag har misshandlat min vanliga S5 i över ett år nu, dessutom utan skärmskydd eller fodral. Det enda negativa är att touchskärmen funkar dåligt när fingrarna och/eller skärmen är blöt men det gäller ju oavsett märke.
Skärmen på Cat B15 funkar faktiskt bättre om skärmen är blöt.. :P

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

ananders  
#330288 Jag har en Samsung S 4 active och är riktigt nöjd med den. Innan hade jag en X Cover men det var en riktig skit telefon med väldigt lite lagringskapacitet och dåligt batteri.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330309 Trevligt, S5 skall vara bättre och mer tålig sägs det, så det bådar ju gott!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

ITUpp  
#330333 .
Senast redigerad av Fredrik Reuter tor 21 maj 2015, 14:33, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Tagit bort egenreklam, ej tillåtet.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Tosca  
#330338 Kan ni erbjuda etiskt producerade varor, ex vis Fair-trade?

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon! Samsung Active?

ITUpp  
#330339 Ja, lika mycket Fair-trade som Iphon och Samsung och övriga telefontillverkare!
Alla data och telefontillverkare har sin tillverkning i Taiwan eller Kina eller lågprisländer så jag undrar vad du har för telefon?

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Tosca  
#330341 http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6164354
Jag tänkte utifrån detta reportage.
Min egen telefon är en Nokia E72.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Hema  
#330447 Min nästa lur blir nog en Nexus, då jag är så trött på allt förinstallerat skräp som inte går att ta bort utan att man typ hijackar den. Ne usch för Bloatware eller vad det nu heter. Har idag en Sony Z1 Compact.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon! Samsung Active?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330551 En telefon utan utbytbart batteri känns dumt. Får väl roota uslignen så jag kan avinstaller massa skit.

Men nu lutar jag mer åt en vanlig Galaxy S5 med Otterbox Defender runt om. Billigare mer oömt.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).