Vedmaskiner, flishuggar

pilkemaster evo 36

10 inlägg 7387 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

pilkemaster evo 36

per123  
#329027 Tjoo
Har en pilkemaster som djävlas.
Går tungt på både elen o traktordriften, ingen fart på kedjan, nästan som den går på en fas, men de e ju samma Me traktordriften, hjälp mig gärna nån :P



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: pilkemaster evo 36

per123  
#329028 Den e för övrigt nästan ny sen 2014,kört lite

   TS
Avatar Fallback

Re: pilkemaster evo 36

Tosca  
#329036 Hur högt stiger oljetempen?

Användarvisningsbild

Re: pilkemaster evo 36

per123  
#329040 60 grader stod den på, men går inge bättre nu heller på40 grader

   TS
Användarvisningsbild

Re: pilkemaster evo 36

per123  
#329042 Men då ja lånat ut den så hade den säkert stått en halvtimme innan ja kom dit, så den va säkert högre,

   TS
Användarvisningsbild

Re: pilkemaster evo 36

per123  
#329055 Löst problemet, de va de där jävla stagen under bordet, som ska leka me varandra under klyvning, en justering bara

   TS
Avatar Fallback

Re: pilkemaster evo 36

erikl  
#329234 Någon som fått problem med glapp i YD omkopplaren till evo 36?

Avatar Fallback

Re: pilkemaster evo 36

erikl  
#385940 Fick via återförsäljaren ett nytt YD vred utan kostnad så nu funkar det finfint igen.

Avatar Fallback

Re: pilkemaster evo 36

adahlm  
#385950 En annan sak som bör kontrolleras om pilkemaster går "tungt" på tomgång: under maskinramen finns en ränna där klyvkolven skall löpa. Om det fastnar skräp i mellanrummet så kommer kolven aldrig att löpa ända "hem" och klyvventilen är påverkad ända tills kolven är hemma. Det här resulterar i varm olja då pumpen går mot övertrycksventilen.

Avatar Fallback

Re: pilkemaster evo 36

adahlm  
#386752 En annan grej som lönar sig att kolla på pilkemastern, (TR modellen) byt oljan i pumpväxeln före det ser ut såhär:
Bild


0,9dl 80W90 skall där vara..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).