Skotare

"Snabbare skotning"

9 inlägg 5655 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

"Snabbare skotning"

bgl  
#328298 Hägglunds och Komatsu har enligt mediauppgifter startat ett gemensamt projekt för att bygga en skotare med band. Två huvudmål är uppsatta för projektet. för det första att vålla mindre markskador och för det andra att kunna köra med högre hastighet. Här är en youtube länk som visar med vilken hastighet framtidens skotare ska köras!!





   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: "Snabbare skotning"

Blivande snickare  
#328305 Stocken kommer bokstavligen flyga ut till avlägget! :D :surp: :shock:

Avatar Fallback

Re: "Snabbare skotning"

dwurg  
#328326 Det ser ut att bli svettigt åt skördarförarna i framtiden ^^

Användarvisningsbild

Re: "Snabbare skotning"

Fredrik Reuter  
#328331 Hej,
Jag lägger en länk här till den andra tråden om projektet: viewtopic.php?f=11&t=22497

Användarvisningsbild

Re: "Snabbare skotning"

hemhuggare  
#328359 Man kanske kan ha 2 skördaraggregat på varje kran så inte skotaren kommer ifatt :-BD :-BD

Användarvisningsbild

Re: "Snabbare skotning"

ilbajten  
#328361 Fartkameror i skogen?

Avatar Fallback

Re: "Snabbare skotning"

Hema  
#328364 Kan bara anta att det är skotning längs med basväg som är tanken, men ska man köra så snabbt, blir det till att spärra av och ha vakter vid avspärrningarna, annars kommer det ske olyckor.

Användarvisningsbild

Re: "Snabbare skotning"

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328369 Kul fim men man satt ju bara och väntade på hur det skulle se ut i 70 knyck :sad:

Avatar Fallback

Re: "Snabbare skotning"

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#328372 Med dom hastigheterna så borde det öppnas upp en marknad för snabb och enkel säkring av lasten till avlägget :shock:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).