Skogsröjning

Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

8 inlägg 6093 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

bgl  
#327746 Nu när värmen kommer måste man hitta något lätt, ventilerat och varselgodkänt att ha på överkroppen. Jag har provat 2 olika t-shirtliknande tröjor med lång ärm, den senaste från SWEDOL. Båda känns nästan som om man trätt en plastpåse över sig!
Är den någon som hittat en röjningsskjorta/tröja som fungerar på sommaren?



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

anersimyra  
#327782
bgl skrev:Nu när värmen kommer måste man hitta något lätt, ventilerat och varselgodkänt att ha på överkroppen. Jag har provat 2 olika t-shirtliknande tröjor med lång ärm, den senaste från SWEDOL. Båda känns nästan som om man trätt en plastpåse över sig!
Är den någon som hittat en röjningsskjorta/tröja som fungerar på sommaren?
" Erlings " huggarväst funkar bra i värmen.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

svampbob  
#327784 Perfekt för varma dagar i röjskogen och finns även EN klassad

Användarvisningsbild

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

anersimyra  
#327786
svampbob skrev:Perfekt för varma dagar i röjskogen och finns även EN klassad
Huvudsaken är som sagt att ollat är " getingsäkrat "... :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

jannee  
#327787 Måste gå illa åt axlarna, särskilt om man ska hänga på en röjsåg också :grin: .

Avatar Fallback

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

bgl  
#327905 Efter ivrigt sökande har jag förmodligen fått ett svar idag. Helly-Hansen ska i höst börja sälja en tunn,välventilerad tröja med liten dragkedja i halsen och med långa ärmar. Utsidan med varselfärgen är av polyester och insidan mot kroppen görs av polypropylen. Den efterfrågas främst av byggjobbare som vad det verkar inte får använda valfri klädsel med varselväst utanpå utan ska ha ett helt varselplagg? Kan nog också passa alla oss i skogen som är varmblodiga!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

svampbob  
#327911 Är det inte fler än jag som tycker att H H har devalverat sitt varumärke genom att svämma över marknaden med halvdana arbetskläder.

Avatar Fallback

Re: Vilka varselkläder i kommande sommarvärme?

bgl  
#327945 Jo, det är nog som svampbob säger. H-H är inte som förr. Titta bara på H-H sockorna, förr var dom väl sydda i ett starkt polyamidtyg,idag är dom som en illa hoptråcklad disktrasa av något eländigt tyg som slits ut per omgående.
Hoppet här är att kraven från byggsidan blir så starkt att andra tillverkare också börjar göra tillverka tunna ventilerade varseltröjor.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).