Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Perfekt för mindre entreprenörer!

23 inlägg 9908 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Perfekt för mindre entreprenörer!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild
masterchief  
#31285 Tycker det ändamål den används till på bilden är det mest lämpliga, som trädgårdstraktor :roll: :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#31289 Särskilt hytten ser ju väldigt gedigen ut. Framhjulen förefaller också vara väl dimensionerade för skogsterräng. :shock: :roll: :D

Användarvisningsbild
totte  
#31290 Bilden på denna skönhet måste bevaras så jag lägger in den här :D

Avatar Fallback
Bucketman  
#31299 Ha ha ha ha... den var go, ja tar två!!!

Användarvisningsbild
totte  
#31312 Kom just på att vi ju måste bevara de tekniska specifikationerna med. Notera särskilt att den har automatlåda. Modernt så det förslår! 8)

"Hemma bygge på en Volvo b18 och automat låda.
Hydraulisk sväng på kran, höj och sänk på dragkrok och lunnebom
samt uttag fram till plogblad. Elektrisk vinsch på kran.
Timmer vagn, extra bak hjul med kedjor, plogblad."

Avatar Fallback
amcore  
#32726 skulle vara rätt så spännande att köra med dendär på en riktig sur myr.

Användarvisningsbild
totte  
#32728 Spännande? Att sitta still på en surmyr? Möjligen om du slår vad med nån först om hur många dm ut du kommer :D. Såg att den är kvar på blocket så det är inte försent än att köpa in och prova 8) .

Avatar Fallback
amcore  
#32741
totte skrev:Spännande? Att sitta still på en surmyr? Möjligen om du slår vad med nån först om hur många dm ut du kommer :D. Såg att den är kvar på blocket så det är inte försent än att köpa in och prova 8) .


glömde :lol: i mitt inlägg hehe

Avatar Fallback
dieseltomten  
#32758 Hehe ja den var fin, särskillt boogiehjulen.


Fattar inte hur folk orkar lägga tid och pengar på att bygga skräp.
När det med lite tankekraft skulle gå att bygga bra saker. Eller varför inte köpa färdigt när man inte är duktig nog...(man lär sej med tiden)

Mest tragiskt är de fattiga familjefäder utan hjärna som köper vrak efter vrak i tron att de kan "fixa" och tjäna pengar. Hade de låtit bli och spart pengarna hade de troligen kunnat avbetala på en ny volvo.
:D

Kör dem på skroten och bli rik! Skrotpriserna är ju höga som aldrig förr.

Avatar Fallback
Fisketorp  
#32760 Vad negativa alla är då =P

Får allt säga att den hade dugit gott åt min far att hämta ved med, just nu hämtar han med åkgräsklipparen och kärra (veden ligger dok inte i skogen)

Då det varken är kupig teräng eller myrar mm i skogen med ganska bra väg så hade den somsagt dugit fint till min far..

Sedan att det är ett drömpris på 25papp men det får han säkert av någon stackare.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32761 Ja priset var verkligen häfftigt.....

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32765 Köpte min MF-135:a plus en skogsboggie (5 ton?) för 25.000:-. Inklusive snöblad. Ingen kran dock. ;-)

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#32774 Men då har du inte automatlåda! :D 8)

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32784
Mangan skrev:Köpte min MF-135:a plus en skogsboggie (5 ton?) för 25.000:-. Inklusive snöblad. Ingen kran dock. ;-)


ÅÅ fy fan vad du är lurad då.... du skulle ha väntat å köpt denna istället.... :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).