Socialt (mer om oss)

Slutspelstipset - SHL!

40 inlägg 13177 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

rockfax  
#323785 Tror Frölunda vinner med 4-3 i matcher jag å.

Skellefteå såg oroväckande starka ut igår, när LHC bara orkade med en period. Så tror 4-2 där, LHC vinner två hemma.

Var förjävla surt att Örebro inte lyckades ta sin kvart till en sjunde match. Sved rätt så bra när Växjö gjorde 4-4 med 14sec kvar. Då förstod man att de aldrig skulle orka ta det till sju matcher.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#323826
rockfax skrev:
Skellefteå såg oroväckande starka ut igår, när LHC bara orkade med en period.


Håller med om att Skellefteå AIK såg starka ut mot Linköping.

Men för min egen del var det logiskt, inte oroväckande...

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324077 Linköping - Skellefteå AIK = 2-7
:D

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Fredrik Reuter  
#324078 Ja, jag tror jag får rätt i tippningen (inga höga odds direkt iofs).
Det finns nog inget lag som kan stoppa saik.
Det enda vore bröderna i slapshot! =))

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

axwell  
#324086
Sweden-viking skrev: inte oroväckande...


Snarare mycket oroväckande, kommer någon ihåg vad som hände när Stenmark vann världskuppen i utförsåkning år efter år.
Nu verkar starka internationella krafter för att Norges totala dominans i längdåkningen skall begränsas så även andra nationer skall ha poängchans.


Ett troligt scenario blir nog att i finalomgången måste SAIK:s utespelare byta till bandyklubbor, målvakten får inte ha någon klubba, plockhandske eller benskydd, bara bandyhandskar. :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325764
axwell skrev:Ett troligt scenario blir nog att i finalomgången måste SAIK:s utespelare byta till bandyklubbor, målvakten får inte ha någon klubba, plockhandske eller benskydd, bara bandyhandskar. :mrgreen: :mrgreen:


Det ska dom vara glada att för dom slipper. :mrgreen:

Skellefteå verkade vara rätt så beskedliga ikväll.

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

jannee  
#325767 Skrattar bäst som skrattar sist. :mrgreen:
Självklart håller jag på Växjö, dock är risken stor att Saik förstärkta med spelare från Kiruna och Finland kanske blir något för mycket att bita i den gång - men osvuret är alltid bäst. :grin:
Nu förnekar jag inte att Växjös spelartrupp också är ett hopplock, men vilka lag är inte det? :oops:

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

jannee  
#326039 Risken är nu stor att SAIK tar hem spelet, m.a.o. är det roliga över för Växjös del - TYVÄRR:

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

r93  
#326041 På Växjös emblem står det "stort hjärta" borde kanske stå stor plånbok istället..... maken till hjärtlöst lag i en sm-final har jag inte sett på länge... Saik spelarna slänger sig huvudlöst och täcker skott med ett par minuter kvar och man leder med 3-0... såg inte en växjöspelare som gjorde någon större uppoffring under hela matchen, men jag kanske var på dass då?

Hur kan man ge upp när det är EN period kvar?

Dock tycker jag domaren har varit lite väl grym mot växjö två matcher i rad nu!!

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

jannee  
#326297 Än lever hoppet, förhoppningsvis sätter Växjö Saik på en välbehövlig 2: plats :grin:
Saik var i kväll för bedrövliga, inte så lite griniga, får hoppas de är i bättre humör när de kommer till Växjö - vore synd om de skulle få stryk i nästa match också :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Fredrik Reuter  
#326302 Som någorlunda neutral så gladdes jag av att se denna match, det var underhållning och riktigt bra drag i matchen. Två bra lag helt enkelt!

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

sundelius  
#326304 Håller med Fredrik
Riktigt skoj att ett lag verkligen orkar stå upp mot duktiga Saik. Bra för SHL :-BD

Användarvisningsbild

Re: Slutspelstipset - SHL!

Ängagärdet  
#326378 Instämmer, det var länge sen man fick så grym handsvett av en match på tv, som gammal krigare i div3södra är det kul med lokalt lag i finalen. Dock är väl intresset inte på topp när frun ringer till en när man är i full gång å plantar å undrar om man inte glömt något, hann ju hem till tredje perioden iaf!

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

jannee  
#326704 Spänningen stiger :grin:
De som trodde på 3 snabba för SAIK måste nu vara väldigt besvikna :mrgreen:
Måste erkänna att Växjö har varit bättre än vad jag både trott och hoppats :oops:

Avatar Fallback

Re: Slutspelstipset - SHL!

rockfax  
#326808 Håller med föregående, Växjö har helt klart höjt sig både en och två nivåer sen matcherna mot Örebro och Frölunda! Hoppas på en lika spännande fortsättning! :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).