Traktorer och processorer

valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

6 inlägg 3863 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

HåkanL  
#326525 Hej!
Är det någon som har ett tips på vad som kan var fel på jordbrukslyften på vår Valmet 455( årsm 89). Den går inte ner helt längre. Inga problem med kraften , den lyfter bra men går inte ner som den skall även om man försöker "tynga ned " den.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

Krokmark  
#326529 Kollat så det inte nyper i armarna till hitchen, de teleskopiska?
Det är ingen som skruvat upp justerskruvarna till armarna?

Användarvisningsbild

Re: valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

stegmaster  
#326544 Er inte så att jag har nån aning, men det kunne vore interessant och veta om det er mekanisk spak eller autocontrol, betjening???

Användarvisningsbild

Re: valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

HåkanL  
#326555 Skall kolla detta, testade för ett par veckor sedan att knacka på bulten ( som sticker ut från hydraulen ) å då gick den längre ner men nu funkar inte det.
Tror det är en mekanisk spak

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#326609 Kolla skruven och fjädrarna till toppstångsinfästningen, har skruven gängat upp sig eller fjädrarna gått av så kan det bli sådana fel.

Användarvisningsbild

Re: valmet 455 jordbrukslyft/hydraul går inte ner

HåkanL  
#327017 Nu e det löst. Tack för era tips.
Det behövdes att man skruvade lite på de två vita brickorna som sitter vid fjädern som sitter på skruven in i hydraulen så gick det plötsligt att köra ner hydraulen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).