Vedmaskiner, flishuggar

vedsäck / bigbag

79 inlägg 64370 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#13849
Bengt olsson skrev:Idag fick jag mina säckar ifrån Bonnet,40 liters säckarna var bruna till färgen ingen höjdare! :(
1,5 kubiks säckarna verkar kanon bra, bra ventilation ock bra dotten tömmning. :D


Ah, ok!
Hur låg 1,5m3 i pris?


MvH Fredrik

Trejon
Avatar Fallback
Bengt olsson  
#13853 1,5 säckarna kostade 1300kr för 10st plus m.
Bra pris jämfört med andra,hoppas bara dom håller några vändor med ved.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#13858 Ok, tack!

Rapportera gärna hur de fungerar.

MvH Fredrik

Avatar Fallback
kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#14213
Bengt olsson skrev:Bra att vissa hittar saker på nätet och kan hjälpa andra. :lol:
Kollade denna sida många säckar att välja emellan men jag såg ingen ventilerad eller med botten tömmning.
Hur funkar det om man vill handla där?


"bara" att vinna aktionen och betala med visa/mastercard eller paypal, skapa ett konto på ebay är inte så svårt...

   TS
Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#73940
kisaved skrev:Nån som får tag i billiga sådan nånstans..

Är ute efter ett mindre antal, max 20st eller så.. men alla jag sett kostar ju runt 140kr/st tycker de verkar lite dyrt.. snål som man är..

http://www.kisaved.com/pack.htm


Såg att Kisaved hade Packstativ för storsäck 1280kr.
Är dom bra, håller dom, är dom lätta att få av/på?

1m3 säckar hittade jag för 9,90kr, någon som testat?
http://www.svenskved.com/vedsackar.asp

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

molnia  
#131236 Vi fick hem våra 1,5m3 säckar från Nima i fredags och fyllde 9st idag. Vi har inte jobbat med säckar tidigare och det stora problemet var att dom blev ostadiga när man tog av dom från gafflarna.
Har någon varit med om att en säck har vält? Dom sista säckarna floade/staplade vi minst halva mängden i botten och då stod dom mkt stadigare.
vedsäckar.jpg

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

80-90  
#131253 hej molnia .. jag har samma säckar som du ,dom funkar bra , men man måste se till att veden lägger sej bra ut i hörnen när man börjar fylla säcken . speciellt om man kör 45-50 cm ved .. hållbarheten ha varit bra den med .. köpte 15 säckar av kellfri nu o dom fick man för 99 kr st om man köpte över 10 st .. Dom va inte nått sämre dom . ska bli spännande å se hur dom håller sej ..

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

molnia  
#325677 jag ser på mitt inlägg att våra säckar snart är 4 år gamla. det händer ofta för oss nu att säckarna spricker efter snart 4 år ute i solen.
Sprucken säck; viewtopic.php?f=109&t=4174&p=284345&hilit=veds%C3%A4ck#p284345
Någon som har provat "espegards notsäck" typ som någon använt nät från ett fotbollsmål och gjort säck av. ser hållbar ut.
erfarenheter? vet ni om någon återförsäljare i prisklass med nima? hittills har nima haft bäst pris på dem
NIMA: http://www.nimaab.se/se/art/espegard-notsack.php

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

Markus  
#326458 Köper mina säckar ifrån Västerbottens potatis, beg potatissäckar på ca 1,5 kubik ser ut som vissa vedsäckar betalar 20:- ink moms för dom.

Mvh Markus

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

svampbob  
#326473
Markus skrev:Köper mina säckar ifrån Västerbottens potatis, beg potatissäckar på ca 1,5 kubik ser ut som vissa vedsäckar betalar 20:- ink moms för dom.

Mvh Markus


Jag har också köpt därifrån men kastade drygt hälften direkt då dom var alldeles för täta för att torka ved i.

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

Markus  
#326497
svampbob skrev:
Markus skrev:Köper mina säckar ifrån Västerbottens potatis, beg potatissäckar på ca 1,5 kubik ser ut som vissa vedsäckar betalar 20:- ink moms för dom.

Mvh Markus


Jag har också köpt därifrån men kastade drygt hälften direkt då dom var alldeles för täta för att torka ved i.

Då hade jag nog tur för dom jag fick var lika glesa som dom ved säckar jag hade.
Har fungerat bra i år men tiden får utvisa hur det går.

Mvh Markus

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#454721 Jag har ett gäng med 1,5 kubisk ventilerade säckar, av typen "myggnät" på två sidor och mer tätt på två sidor.
Dessa har funkat bra, men dom börjar bli slitna och gå sönder, alltid de täta sidorna som spricker.
Typ denna http://www.nimaab.se/se/art/ventilerad- ... 1000kg.php
Bild



Har nu ett att det finns en modell helt i "myggnät" någon som testat och vet om dom håller bättre?
Typ denna... http://www.nimaab.se/se/art/vedsack-full-air.php
Bild


Finns en variant av nätsäck med, någon som testat den?
typ denna... http://www.skogma.se/b2c/Servlet?page=1 ... tIndex=391
Bild

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

molnia  
#454734 Sista modellen har vi och har använt i ca 2år. Den första modellen hade vi i ca 3-4 år och då gick de inte att lyfta mer utan att de sprack.
"Nätsäcken" köptes med rabatter under elmia. :-BD
Vi har inte använt nätsäcken lika länge men jag har större förtroende för denna rep-nätsäck.
1494566768_20170509_202059.jpg

Avatar Fallback

Re: vedsäck / bigbag

svenolof56  
#454818 Jag håller på att helt gå över till notsäckar med öppningsbar botten. De verkar mycket hållbara. Mina gamla höll mellan 1-3 år. Förargligt då de spricker ....
Har någon tips på hurdan knut man skall knyta i bottnen för att det skall gå bra att lossna den vid tömningen i vagnen.

Användarvisningsbild

Re: vedsäck / bigbag

Vedproducent  
#454829
svenolof56 skrev:Jag håller på att helt gå över till notsäckar med öppningsbar botten. De verkar mycket hållbara. Mina gamla höll mellan 1-3 år. Förargligt då de spricker ....
Har någon tips på hurdan knut man skall knyta i bottnen för att det skall gå bra att lossna den vid tömningen i vagnen.
Knuten är knepig att få till. Jag skär bara av repet och trär i ett nytt nästa gång. Veden trillar dessutom ännu bättre ur säcken då när inte knuten mitt på snöret är kvar. Det är riktigt bra säckar.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).