ATV och UTV i skogen

Motorsågslåda till ATV

52 inlägg 52912 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Motorsågslåda till ATV

Viltvård  
#325819 Fick tummen ur röven å börjat smälla ihop en motorsågslåda att ha på grizzlyn. Tittat en del på den modell en känd tillverkare säljer men tycker den är aningens dyr. 2 lax för en plyfalåda å lite skruv. Mitt hemmabygge började med att fundera på mått å skära till mall-bitar av vanlig osb. Har inte klurat färdigt på om jag kommer göra en likadan som den kända tillverkarens eller det blir en egen tvist på det hela. Det kommer inte bli super snyggt men funktionsmässigt fullt duglig. Jag har en del formplyfa liggande hemma så lådan kommer byggas i detta mtrl. fortsättning följer kanske om nån är intresserad av att ta del av lådbygget.

Bild


Bild




   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Blivande snickare  
#325886 Kör hårt, intresse finns! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågslåda till ATV

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325891 Kör på, gör gärna en thermos-hållare i lådan åxå.

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

rogvik596  
#325894 Köpa ritning av dig senare,kanske ☺

Användarvisningsbild

Re: Motorsågslåda till ATV

lissnils  
#325951 Mycket trevligt initiativ. Följer tråden med spänning!

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

TheJo  
#325976 Upp med en ritning sen bara :smile:

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Viltvård  
#325982 Haha, ritning har jag ju ingen. Har gjort mallbitar och sneglat på den kända tillverkarens låda. Resten finns i skallen. Inte så jätteavancerat egentligen :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

brantek  
#326037 Men då får du göra en ritning. Vi är många intresserade! :-)

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Viltvård  
#326088 Arbetet med ful-lådan fortsätter. Nu har jag ritat av mina mallbitar på formplyfan och sågat ut samt putsat till bitarna en smula. Just nu är den i princip likadan som den kända tillverkarens låda. Funderar dock på om jag skulle modda och sätta det ena motorsågsfästet på andra sidan, alternativt göra ett fäste för yxa, brytjärn eller timmersax? Nåväl, här kommer bilderna. Inte så jättespännande foton men håll till godo.

Bild


Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

körtvilse  
#326123 Köpte en murbalja på biltema för 60 kr. Borrade hål för svärd å för fästena m mindre spännband på 4 hjulingen. Inte snygg men enkel å rymmer det som måste med. Tog 10 min.

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

brantek  
#326128 Hur ska du lösa fastsättning på atvn? Bara spännband eller ska du bygga ett snabbfäste?

Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Viltvård  
#326224 Kommer nog bara att sätta två gängade rörklämmor i botten å skruva fast i racket på grizzlyn.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Viltvård  
#326728 Blev lite kvällsarbete i lördags när lillflickan somnat.
Provade montera ihop delarna å dom passade ok, återstår nu att borra för vagnsbultarna å montera på motorsågshållarna och ev extra hållare till något redskap. Det blir såklart inte lika snyggt som fabrikstillverkat men tillräckligt bra å billigt om man inte räknar det egna arbetet. Jag är helt övertygad om att ful-lådan kommer tjäna mig lika bra som den kända tillverkarens låda.

Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågslåda till ATV

Yanmar 1502d  
#326729 Jag tycker det ser kanonsnyggt ut!!!!

Användarvisningsbild

Re: Motorsågslåda till ATV

totte  
#326761 Prydligt och välgjort :-BD

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).