Skördare

Terri skördare

12 inlägg 5137 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Terri skördare

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32576 Har funderat på att köpa en terri och sätta på ett arbrostroke aggregat och köra med på fritiden både på egen mark ock hos andra. Jag har tängt köra i lite mosskanter där inga andra maskiner kommer fram men har även tängt köra nån vanlig gallring och lite vind fällen. Vad tror ni om detta. Tror ni att det går att skifta hyfsat snappt från skördar aggregatet och en grip så att jag kan köra ut virket med samma maskin?



   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32578 Hej du,vill minnas jag läste nånstans om en som hade en terri med 2 vagnar.
Ena vagnen hade en kran med skördaraggregat och separat motor,och den andra vagnen hade en vanlig kran o bankar,då kunde han väldigt snabbt byta mellan skördare och skotarutförande men var jag läste om det så det minns jag faktiskt inte,det är ju den hära demensen som börjar märkas 8)

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32579 det kan ju inte varit så smidigt med två vagnar. Men vad tror du om att köpa en Terri?

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32582 Jomen jag vill minnas att skördarvagnen var smalare än terrin och väldigt kort sen hade han stödfötter att användas vid behov,kran var rätt kraftig och sen när han hade skördat klart så bytte han vagn till skotarvagnen,och när han flyttade till nästa ställe så backa han upp skördarvagnen på skotarvagnen,en föregångare till forestline :D
Att köpa? Varför inte,åtminstone är dom väldigt populära hos elbolagen här i Finland,dom används till allt möjligt,priser och hur stort utbud det finns är jag helt borta på 8)

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32585 jag har letat efter deras hemsida men hittade ingen. Men på dom nya terri vad är det för kran på dom? Vad är det för aggregat på denna terrin http://www.blocket.se/vi/16816003.htm?ca=17_s

   TS
Avatar Fallback
m_guld  
#32613 Finns det så små arbro så du kan ha dom på en orginal terri kran?
Jag har funderat på ett 350 till min skotare och det skulle inte gå att ha på en terri men dom kanske har mindre också :D

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32622 ja annars finns det ju bjm 350 det kan man väll ha på terrin?

   TS
Avatar Fallback
m_guld  
#32652 Ja det såg ju mindre ut men orginal kranen är ju liten och kort är nog frågan om inte 2 vagnar är en ide ändå så du får grövre skördarkran, men det är ju vad jag tror inget jag vet :?

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32720 Jag har lovat att jag ska skicka bilder på en skördare som tillhör en Terri. Den är dessutom till salu. Ska försöka få in bild igen.

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#32744 Kan de här vara nått?
http://www.blocket.se/vi/15456442.htm?ca=6_s

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32759 Tycker att den inte ser ut att vara i gätte bra skick

   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32770 jag skulle bli galen av att sitta i en terri med en trädrunkare i kranspetsen :D men det e ju jag det

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).