Bioenergi

Flisförråd silo

4 inlägg 10591 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flisförråd silo

oleb  
#325545 Hei

Er det noen som har erfaring med oppbevaring av flis til fyringsanlegg i silo av tre? Den er ca 5 m i diameter og 4 meter høy.

Planen er å fylle den fra toppen med flishuggern og hente fra bånn med skuffa på traktoren.



   TS
Avatar Fallback

Re: Flisförråd silo

Cat554  
#327943 I teorien går det bra, men for å få tak i flisen må du ha så stor port at det spørs om den holder. Sannsynligvis bedre å fjerne den og ha flis i rommet der den står.
OH.
Norsk Flisvarme

Användarvisningsbild

Re: Flisförråd silo

oleb  
#327965 Siloen har jeg fått av en nabo så den er tatt ned allerede. Har oppbevaring av flis i uthuset i dag, men for å etterfyll med traktor så er det forholdsvis trangt og flytte ut redskap samt ta av kjettingene på traktoren for å ikke rive opp betongen.

Her helt enig med deg at luka for å hente ut flis er helt avgjørende for om dette fungerer, men hadde et lite håp om at noen hadde en løsning. Det står jo en del ubrukte siloer rundt omkring, men det meste ideelle er å plassere sirkelmateren i bunn av siloen.

Min erfaringer er at flis i liten grad raser ned av seg selv, men jeg får se om jeg kommer opp med en smart løsning.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Flisförråd silo

oleb  
#463600 Hei

Slik ble mitt flisförråd. Kan kjøre hele traktoren inn. Noe faller ut når jeg åpner dørene første gangen, men det er ikke et stor problem.

IMG_4406.JPG
IMG_4379.JPG

IMG_5441.JPG

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).