Bilar

Nissan Navara 2015 (NP300)

17 inlägg 21247 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nissan Navara 2015 (NP300)

Fredrik Reuter  
#323281 Vad tror ni om nya Nissan Navara NP300? Har den kommit ut i Sverige ännu? Jag kollade på nissan.se men där verkar inte NP300 vara med än.

Ett ganska rejält upplyft från tidigare modeller vad det verkar i alla fall.

Här är en video på Nissan Navara NP300





   TS
Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

svampbob  
#323291 Den komer 50 år för sent. Den hade varit perfekt då vi fortfarande körde på vänster sida av vägen. :grin:

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

rockfax  
#323789 Såg intressant ut, undra vad det blir för motoralternativ till den där?

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

Fredrik Reuter  
#323944 Hej,
Jag sökte lite om den nya NP300 och det verkar inte bli stora skillnader mot tidigare på motorsidan.
2,5l fyra på 187hk samt den mindre på 161 hk (som ersätter dagens på 142hk).
Sexväxlad manuell eller sjustegad automat.

Inredningen verkar dock fått en rejäl ansiktslyftning + att de skriver att lastutrymmet ska vara större.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

JörgenO  
#325207 I Aftonbladet står det att den även skall komma ut i en Renaultversion 2016 och som Mercedes(!) 2020.
http://www.aftonbladet.se/bil/article20590021.ab

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

Fredrik Reuter  
#325210 Det var som rackarns, men det är klart, kallas väl "synergieffekter"...
Men Renault känns lite mer udda, ska bli spännande att följa.

Här är en till video som visar mer detaljer och närbilder, på Thailändska.


   TS
Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

Vardon  
#325212 Det är väl inte så udda med Renault då de samarbetar på transportsidan med tex:

Renault Traffic / Nissan Primastar / Opel Vivaro eller storleken större Master / Interstar / Movano

Så kanske kanske kan opelfrälsta se fram emot en pickup....

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

Hema  
#325291 Visst blir man lite sugen, men det verkar vara mer regel än undantag att hytten är oskyddad från ev. gods man har på flaket. Att verkligen använda bilen till att transportera saker verkar vara sekundärt. På min gamla L200 har jag en båge bakom hytten med uppfällbara klackar (som förhindrar att bräder eller dyligt far iväg i sidled) och galler vilket också skyddar bakrutan. Men nuförtiden verkar ingen ha det. Kan man knappt använda flaket kan man lika gärna ha en SUV.

Om nu Merceders går "All-in", så kanske BMW och Audi hakar på, man kan iaf hoppas.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

Seb macahan  
#325293 Har inte folk tappat sin tilltro för Nissan efter deras ramlager ras, som fick bekostas av bilägaren. Den "skandalen" tyckte jag sa allt om Nissan.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

sundelius  
#325324 Min Kingcab var i det intervallet där ramlager raset var överhängande. Tog det säkra före det osäkra och bytte lagret. :sad:
Är annars väldigt nöjd med bilen :smile:
Senast redigerad av sundelius tor 09 apr 2015, 19:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

halvproffs  
#325325 En bilmek sa till mig att det inte är lagren som det är fel utan oljepumpen som ger för lite tryck. rätt eller fel? Skulle själv inte köpa en Nissan sen jag såg kärringen på tv enbart skyllde på bilägarna. Är ju lite långsint :grin:

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

axwell  
#325330
halvproffs skrev:av halvproffs » 31 min
En bilmek sa till mig att det inte är lagren som det är fel utan oljepumpen som ger för lite tryck. rätt eller fel? Skulle själv inte köpa en Nissan sen jag såg kärringen på tv enbart skyllde på bilägarna. Är ju lite långsint :grin:


Helt rätt, ingen "Datsun" så långt det minnet består. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

JörgenO  
#325332 Såja, såja, det finns (minst) en tråd där de dåliga motorerna på årsmodell 02-04 beskrivs. Dessa hjälpte mig att slanta upp lite extra o köpa en 06a med riktigt trevlig 174hp-motor.
Det är förvisso minst fem år tills jag ev kan köpa en årsmodell 15 men gärna mer fakta o bilder om den nya redan nu så jag kan börja längta (o planera för att sätta en stjärna i fronten kanske för uppgradering till premiumsegmentet?)

Användarvisningsbild

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

JörgenO  
#391467 Någon som provkört eller köpt den nya versionen ännu?

Jag har varit i bilhallen och försökt "sälja in" den till familjen (bara ha en bil framöver) men de är ljumt intresserade.
Enligt försäljaren kunde man inte montera en stor frontbåge på den, ännu iallafall. För då skulle avståndsvarnaren framåt inte fungera.
Displayen som visar hur det ser ut runt om bilen ur ett uppifrånperspektiv tycker jag om mest + antispinn/antisladd som är välbehövligt.

Avatar Fallback

Re: Nissan Navara 2015 (NP300)

Hema  
#391484 Lastbåge med nät bakom bakrutan, fanns det? Vill inte vara utan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).