Arbetskläder för skogen

Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

12 inlägg 20500 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

Sthlmlandet  
#322797 Vart hittar jag de mest prisvärda kläderna för en privatperson som vill fälla träd på sin fritidstomt? Gärna ett komplett kitt med skor, byxor, jacka, hjälm, hörselskydd, visir och ev handskar. Har försökt söka en del men det enda jag hittar är i princip http://www.liljekvists.com/sv/produkter ... ffs-2.aspx Visserligen inte jättemycket pengar men tänkte att det ändå vore bra att jämföra med något mer ställe?



   TS
Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

550  
#322803 Det blir ofta billigast om man köper när det är kampanjer. Oregon brukar ha hyfsade priser på en del av sina produkter. Olika märken kan vara billiga på olika delar. Skyddsbyxor, stövlar och hjälm (med hörselskydd och visir) är väl det viktigaste. På överkroppen så kan man ju ha en vanlig jacka/tröja lika gärna om man inte ska hugga så mycket.

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

Skogen i boden  
#322805 Maskinklippet.se har ett husqvarna kit nån hundring billigare

Användarvisningsbild

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

anersimyra  
#322806 Oregonprodukter som b.l.a säljs på Jula måste tillhöra det mest prisvärda. :smile:

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

Skogen i boden  
#322807 Köpte oregonbyxa på granngården till kampanjpris , trivs väldigt bra i denna förhållandevis billiga byxa

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

550  
#322808 Åtminstone byxorna på Jula. Mycket annat är inte så billigt där, typ kedjor och svärd.

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

jannee  
#322810 Dessa är prisvärda www.engelbert-strauss.se

Användarvisningsbild

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

anersimyra  
#322813
jannee skrev:Dessa är prisvärda http://www.engelbert-strauss.se

Helt fel Jannee..!!! De är JÄVLIGT..prisvärda.. :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

Carlfritidshuggare  
#322816 Oregon som många nämnt tror jag på. Många märken har ju olika linjer men när jag tittar runt är det främst Oregon som verkar ha tydliga användningsområden och därmed ordentlig skillnad i pris på byxor och jackor. De delar in sina linjer i sällan(Youkon) mer än sällan (Waipoua) och proffs (Fiordland).

Om du köper Oregon så tror jag att du vad gäller hjälmen ska ta den dyrare varianten. Förra modellen för sällananvändare blev glappig i visiret och tappade spänsten i hörselskydden. Har kanske blivit bättre.

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

agrotron  
#322823 Jag har också köpt härifrån http://www.engelbert-strauss.se. har inte fått kläderna än men fattar som att det är bra grejer. Halva priset jämnfört med andra märkes kläder.

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

Qkeeper  
#324996 Oregon är trevliga kläder till bra pris för en som inte ska hugga mer än så.

Annars får jag hålla med några av de ovanstående att Engelbert Strauss har riktigt prisvärda kläder för den som hugger lite mer :-BD

Avatar Fallback

Re: Prisvärda skyddskläder för motorsåg för privatperson

enbhen  
#325230 Jag kör Oregon Waipou, både byxa och jacka när jag är ute och hobbyhugger. Riktigt nöjd med dem!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).