ATV och UTV i skogen

Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

119 inlägg 76933 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

Hema  
#325141 Jag blir väldigt nyfiken hur du har kopplat. Tycker det är så bra att, det känns fel att det inte är så original. Har själv två vinschar och har funderat hur man skulle göra för att få som du har gjort. Stor tumme upp, för din lösning.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

weldion  
#325158
Hema skrev:Jag blir väldigt nyfiken hur du har kopplat. Tycker det är så bra att, det känns fel att det inte är så original. Har själv två vinschar och har funderat hur man skulle göra för att få som du har gjort. Stor tumme upp, för din lösning.


Det är ganska så enkelt. Skaffa dig en tvåpolig trelägesbrytare. Koppla spänning till din strömställare för vinschen uppe på styret, koppla in styrkablarna från den strömställaren på styret in till trelägesbrytaren. Sedan så är det bara att dra två kablar till vardera vinschrelä. Då styr du till vilket vinschrelä som styrströmmen från strömställaren på styret skall kopplas till.

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

Hema  
#325175 Hmm, tror bara jag har ett relä, så då tillkommer ett extra relä. Detta bör/måste jag ta tag i. Tack för förklaringen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

T Landström  
#334127 Har ni sett denna "låda"

http://black-wolf.se/1.0.1.0/127/1/?ite ... s1%2F15720

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

axwell  
#334137
T Landström skrev:Har ni sett denna "låda"

http://black-wolf.se/1.0.1.0/127/1/?ite ... s1%2F15720


Klarar sig nog undan mönsterskyddsreglerna mot Ekagårdsboxen,inte bara priset får mig att tacka nej, aluminium rakt igenom :roll:
Trä från skogen där det är möjligt :!:

Tittade även på ATV-vagnar, griplastarvagnen är snarlik Kellfris (väger 630 kg !), vedvagnar och kranar ser ut som Julas och Nimas bla.

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

Hema  
#335852
Mojjemannen skrev:En störtbåge, modell lifeguard

@Mojjemannen nu när du har haft den en tid, hur upplever du att det är att köra runt med bågen?

Användarvisningsbild

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

totaya79  
#372122 Det blev monterat in winch i fyrhjulingen i sommar. Warn 2000 passade i bröstet på lilla yamaha. Blev riktigt bra med den och då fick den andra sitta i baken permanent. Men med snön dök ett problem upp, det blev för snäva vinklar på wire med orginal fästet warn. Det fanns ett löphjul och montagearm från warn men den gick på tror det var 700 spänn! Blev satsnål. Bronco hade en för halva priset så köpte den och tänkte det går nog lösa med infästningen. Den gick fint svetsa fast och det funkade perfekt.
1455024483_foto0412.jpg

1455024422_foto0414.jpg

1455024464_foto0415.jpg

1455024447_foto0411.jpg

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

Hema  
#372246 Såg och köpte ett par sådana här på Harald Nyborg.
Bild

http://www.harald-nyborg.se/gummi-bagagestropp-90-cm.html
Tänkte att kapa dem på mitten och sedan fästa varje del med stor bricka på sidan av en låda till ATVn. Borde bli bra då de är justerbara och kroken borde fästa bra i lastgallret. (Finns även i 60cm längd.)

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401362
1469892523_roejsagsfaeste_0.jpg
1469892517_roejsagsfaeste_1.jpg
1469892506_roejsagsfaeste_2.jpg
1469892497_roersagsfaeste_3.jpg

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

tallen100  
#401371 Fint, men hur går det med fettet i vinkelväxeln?

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#401378 Det är bara för kortare resor så jag tror inte att det gör något. Har det åkt ner så åker det tillbaka när man börjar på att använda den igen. Fett är kletigt så jag tror inte att det far så långt. Blir en annan sak om den skulle hänga så till nästa år.

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

Hema  
#401444 Hmm, jag har min röjsåg stående med motorn nedåt jämnt. Hmm må jag bara haft flax/tur att min vinkelväxel har hållt måntro?

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

tallen100  
#401446 Värst är det nog när vinkelväxeln är varm och fettet blir tunt och rinnigt, gör en hållare på väggen och ha motorn uppåt i stället... och framför allt kolla så det är fett i växeln ibland.

Användarvisningsbild

ATV Frontvinsch

traktorz  
#404067 Lyckades med konststycket att knäa kontakten till ATV'ns frontvinsch. Kontaktens knapp sprack i två bitar, så nu behöver jag leta fram en reservdel som ersättning. ATV'n är en Polaris 850 Forest. Tips??

Ref:
https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=10847

1471727020_p8200250v640.jpg

Avatar Fallback

Re: Bilder - Extratillbehör och utrustning till ATV

Hema  
#404071 http://www.atvhuset.se/atv-tillbehor/for-skogen/switch.html leta efter mini rocker. Under 400:-

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).