Skördare

Bio såg kedjeolja

17 inlägg 7096 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bio såg kedjeolja

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16434 Vad kör ni med.?

köpte ett fat Agrol Bio såg sist. Det var en väldigt blaskig olja. Fått öka på mängden för å va säker på att det smörjer.

körde OKQ8 innan men det var minral olja, men vilken skillnad. Den var riktigt seg å vidhäfftande.



   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16440 Kör med Statoils Chainway Bio,funkar bra. Fick nån "ny" typ av olja lr. va man ska kalla det av en oregonförsäljare. Va nån vätska som skulle späs ut med vatten. Har dock inte provat den ännu..

Avatar Fallback
sliparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24158 Säljer en hel del Texaco biostar P80,är säker inte den billigaste olja men smörjer jätte bra.

Användarvisningsbild
masterchief  
#24162 Jag kör med Binol.
Funkar jättebra och kostar knappa 15kr litern om man köper lite volym.

Avatar Fallback

biokedjeolja

bioo  
#27383 jag kör på eko100 oljan och den väldigt bra. dom har en s.k strong olja som har ännu mer vidhäftning än den vanliga och den är kanon för slutavverkning.

Avatar Fallback
sliparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27397 Hur smörjer Eko 100 oljan vintertid med -20 grader :?:

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27521 Inga problem med eko100 till 770:in iaf.

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27530 vi körde med eko 100 olja tidigare hos min förre arbetsgivare och det gick tipptrissor (ibland flera i veckan) och det var mest på vintern i snön men det kan ju ha varit oregon svärden oxå

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27538 Skulle tro att det är svärden det beror på,jag kör på GB(dom oranga)å går det en topptrissa så brukar det vara för att man klämt toppen. :oops:

Avatar Fallback
sliparn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27569 Är det någon som har provat att köra med Oregon Arborol :?:

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27570 Vi är ju några som kör Arborol i sågarna o det skulle vara intressant o höra om nån provat i en maskin oxå. Det var väl nån här som fått ett prov har jag för mig men jag minns inte vem! Där bör det väl snart visa sig om den är bra vad gäller slitaget på svärd o så. Den har ju många andra bra fördelar.

Magnus M

Användarvisningsbild

kedjeolja

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32478 sjäv kör vi med OK o sen vi bytte till den har det inte gått en enda topptrissa, när vi körde med statoil gick det topptrissor

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32479 Ingen som har testat Oregons som man skall spä ut med vatten ??

Användarvisningsbild
huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32501
Engstrand skrev:Ingen som har testat Oregons som man skall spä ut med vatten ??


har inte provat det en men jag är lite skeptisk mot vatten i sågtanken, du får prova o sen får v i ett utlåtande :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#32511 Det finns en lååång diskussion om det här på

http://www.skogsforum.se/viewtopic.php?t=1412

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).