Motorsåg och handhållet

Vad heter kombidunken?

25 inlägg 13990 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad heter kombidunken?

Brumsten  
#324845 Hej, har tittat på bilderna, Nordfors plåtdunk verkar vara samma som Skogmas, syns bäst på pressningen för dekalen.
Ha de.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vad heter kombidunken?

nalle34  
#324846 Ni är underbara på skogsforum. Har man någon fråga löser ni det. Verkar som det är fler en jag som har den dunken. För yngre generationen det är en bra kvaltes dunk. Betänk den är ca. 40 år dunken och fungerar än och användes än av mig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad heter kombidunken?

Göt  
#324867 Jag kan bara hålla med här lär man sig nya saker hela tiden ni är fantastiska :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad heter kombidunken?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324873 Har genom åren nu sett en del olika och öskar jag haft mer plats och kunde sparat mer. De kommer kanske tillbaka vad det lider...

Den här "Nalle dunken" du hänvisar till, Brumsten är det den rosa eller den som var innan denna rosa med släta sidor?

Användarvisningsbild

Re: Vad heter kombidunken?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324875 Den rosa/röd äldre fanns i blått och gult med...

Avatar Fallback

Re: Vad heter kombidunken?

Brumsten  
#324936
Mange skrev:Har genom åren nu sett en del olika och öskar jag haft mer plats och kunde sparat mer. De kommer kanske tillbaka vad det lider...

Den här "Nalle dunken" du hänvisar till, Brumsten är det den rosa eller den som var innan denna rosa med släta sidor?

Hej, jag menar dunken på dom första bilderna i tråden.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Vad heter kombidunken?

Hema  
#324948
Mange skrev:Har genom åren nu sett en del olika och öskar jag haft mer plats och kunde sparat mer. De kommer kanske tillbaka vad det lider...

När 3D-skrivare blir var mans egendom, kanske vi kommer utforma vår egna dunk, precis såsom vi vill ha dem. :)

Användarvisningsbild

Re: Vad heter kombidunken?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324957 En röd till Kombi till. Samma som Nordfor/skogsmatreriel etc.

Användarvisningsbild

Re: Vad heter kombidunken?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325478 Och ytterligare en från J.H. Fabrikerna i Sävsjö. Inköpt i början av 80-talet om jag kommer ihåg rätt. Bra kvalité men de moderna dunkarna med autostopp är lättare att hälla ur. Man tappade ibland också gummipackningen i toppen av locket.
Dunk.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vad heter kombidunken?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#325573 Det verkar vara nån som missade en patentansökan...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).