Före och efter jobbet

Maskins kurser?

8 inlägg 5504 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Maskins kurser?

amcore  
#32364 Hej alla!

är första gången jag besöker och skriver i detta forum och hoppas nu jag skriver på rätt tråd!

jag har tänkt att gå kurs i skogsmaskins körning, dvs skotare och skördare med grundläggande information för att kunna få ett välbetalt jobb.. men vart kan man gå sånt? vet att det finns en i alfta i söderhamn, men finns det på fler ställen? vad kostar sånt? hur lång tid är kurserna på osv?

är tacksam för all information jag kan få av er alla

tack på förhand



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
masterchief  
#32367 Värnamo har utbildningar.
http://www.lj.se/index.jsf?nodeId=24601&nodeType=12

Avatar Fallback
amcore  
#32384
masterchief skrev:Värnamo har utbildningar.
http://www.lj.se/index.jsf?nodeId=24601&nodeType=12


det var ett förslag.. tackar för det! men det där är väll mer ett gymnasium.. eller tar dom in för kurser med? jag är 27 år så det ska väll oxå in med i beräkningen att det är just utbildnings syfte!

   TS
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32385 I Ljusdal finns det några alternativ.
http://ljusdal.naturbruk.org/defp-vuxen.asp

Sen finns det nåt liknande i alfta.
http://www.skogstekniska.se/

Användarvisningsbild

Re: Maskins kurser?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#32392
amcore skrev:Hej alla!

är första gången jag besöker och skriver i detta forum och hoppas nu jag skriver på rätt tråd!

jag har tänkt att gå kurs i skogsmaskins körning, dvs skotare och skördare med grundläggande information för att kunna få ett välbetalt jobb.. men vart kan man gå sånt? vet att det finns en i alfta i söderhamn, men finns det på fler ställen? vad kostar sånt? hur lång tid är kurserna på osv?

är tacksam för all information jag kan få av er alla

tack på förhand



kolla in skogstekniska det är bästa skolan som finns för där är det riktiga intruktörer o tekniker som jobbar, dom på vanliga skogsskolor ger jag inte mycket för, det är alldeles för efterblivet, men på skogstekniska är det alltid det senaste som gäller för dom skolar in JD s kunder på nya maskiner så dom är ganska bra uppdaterade

Avatar Fallback

Re: Maskins kurser?

amcore  
#32399
huggarn82 skrev:
amcore skrev:Hej alla!

är första gången jag besöker och skriver i detta forum och hoppas nu jag skriver på rätt tråd!

jag har tänkt att gå kurs i skogsmaskins körning, dvs skotare och skördare med grundläggande information för att kunna få ett välbetalt jobb.. men vart kan man gå sånt? vet att det finns en i alfta i söderhamn, men finns det på fler ställen? vad kostar sånt? hur lång tid är kurserna på osv?

är tacksam för all information jag kan få av er alla

tack på förhand



kolla in skogstekniska det är bästa skolan som finns för där är det riktiga intruktörer o tekniker som jobbar, dom på vanliga skogsskolor ger jag inte mycket för, det är alldeles för efterblivet, men på skogstekniska är det alltid det senaste som gäller för dom skolar in JD s kunder på nya maskiner så dom är ganska bra uppdaterade


ja skogstekniska.. det är väll dom som ligger i alfta? dom har jag varit i kontakt med och verkar mycket intressant.. har lagt iväg ett mail till dom :D

tackar och bockar

   TS
Användarvisningsbild

Ky utbildning

Skogsluffarn  
#32445 Oftas har många naturbruksgumnasier som har skogsutbildning på gymnasie nivå även Ky utbildning - (Kvalificerad Yrkesutbildning).

Ex min gamla skola där jag gick i Svenljunga så hade de 20 veckors kurs. Det var en hög intensiv kurs med skolstudier och hemma studier, och då för du ungefär utbildnings som de gymnasie elever som tar studenten idag från skogslinjer...fast du slipper svenskan, matematik och de delarna.

Avatar Fallback

Re: Ky utbildning

amcore  
#32533
Skogsluffarn skrev:Oftas har många naturbruksgumnasier som har skogsutbildning på gymnasie nivå även Ky utbildning - (Kvalificerad Yrkesutbildning).

Ex min gamla skola där jag gick i Svenljunga så hade de 20 veckors kurs. Det var en hög intensiv kurs med skolstudier och hemma studier, och då för du ungefär utbildnings som de gymnasie elever som tar studenten idag från skogslinjer...fast du slipper svenskan, matematik och de delarna.


sedär ja. tack för det svaret!

ännu har inte skogstekniska hört av sej :? antar att man måste ringa dit? eller så är det väll semetertiderna som ställer käppar i hjulena

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).