Öppna kategorin

Gundes bästa bönder tävlar, final 6:e april.

12 inlägg 5716 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gundes bästa bönder tävlar, final 6:e april.

axwell  
#324005 Ikväll blir det troligen precisionsfällning med motorsåg.............................. klockan 20.00 :!:


Senast redigerad av axwell sön 05 apr 2015, 13:57, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

tallen100  
#324006 Såg ut i nån reklam att det var släta stammar dom fällde, skulle varit nån björk med ojämt grenverk i stället. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324010
tallen100 skrev:Såg ut i nån reklam att det var släta stammar dom fällde, skulle varit nån björk med ojämt grenverk i stället. :mrgreen:


Å nån sned krök i rotänden. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

jannee  
#324016 En kvinnlig boende som ALDRIG tidigare hållet i en motorsåg och fäller så bra, man få skämmas nästa gång man faller fast ett träd.
De är alla väldigt duktiga.

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

tallen100  
#324019 Undrar om dom har motorsågskörkort :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

Fredrik Reuter  
#324026 Ja, jag slog på precis när de började fälla, tyckte de var riktigt duktiga. Kanske fick de bra tips från proffsen i bakgrunden?
Imponerande dock av vinnaren att nita mitt i! :-BD

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

Elfving  
#324299 Kan tycka att programserien är bitvis pinsam, klart att man inte kan visa upp någon enastående prestation då några av deltagarna själva säger att de knappt någonsin använt en såg. Efter den förklaringen inser man att det bara är lek för att få tittarsiffror och inte några yrkesproffs som visar upp sig. Finns tidigare moment i samma programserie som varit närapå farsartade och inte påminner om vad skickliga bönder gör yrkesmässigt.

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#324331
Elfving skrev:Kan tycka att programserien är bitvis pinsam, klart att man inte kan visa upp någon enastående prestation då några av deltagarna själva säger att de knappt någonsin använt en såg. Efter den förklaringen inser man att det bara är lek för att få tittarsiffror och inte några yrkesproffs som visar upp sig. Finns tidigare moment i samma programserie som varit närapå farsartade och inte påminner om vad skickliga bönder gör yrkesmässigt.


Det är ju en tävling i mångsidighet, den som tillräckligt mycket om alla tävlingsmoment vinner. De som har stora kunskapsluckor åker ut.

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar i skogen TV4 semifinal 30:e m

BM 35  
#324827 Varför tog dom bort handmjölkning som duell? Stapla ved kan väl nästan vem som helst klara

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar, final 6:e april.

jannee  
#324832 Handmjölka är lika omodernt som att fälla skog med en svans (fog), eller hugga fällhugg med yxa.

Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar, final 6:e april.

axwell  
#324834 Bytte rubrik till finalen.
BM 35 skrev:Varför tog dom bort handmjölkning som duell? Stapla ved kan väl nästan vem som helst klara

Skönt att dom bytte, jag skulle nog inte ha vunnit handmjölkningen, stapla ved så det inte rasar har jag övat en hel del på.

Det ser ut att bli traktorkörning, och en tävling för dom som inte är för hjulbenta: Grisfösning.:mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Gundes bästa bönder tävlar, final 6:e april.

axwell  
#324960 Ja nu får du försöka hålla dig vaken fram till kl 20.00, sen kommer kanske reklaminslagen i tv4 att sänka ögonlocken.

Den som lever vaken får se finalen :mrgreen:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).