Arbetskläder för skogen

Större hjälm!

4 inlägg 2999 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Större hjälm!

dualarn  
#323886 Hej ! Är det någon som är lika tjockskallig som mej o har storlek 64 och har problem att hitta en tillräckligt stor hjälm? gärna där mina PeltorWS Alert Blåtand lurar kan passa också.
Husqvarnas nya o gamla o Peltor/3M hamnar alla på huvudet i bakkant när man öppnar spännet tillräckligt, plus att det av inredningsfästen i sidan.
Jag har pratat med återförsäljare o Peltor/3M och de känner ej till någon som tillverkar större än 62.
Förr kunde jag specialbeställa en hjälm men den var typ "bakelit " i stället för hårdplast så det finns inte längre.



   TS
Avatar Fallback

Re: Större hjälm!

Blivande snickare  
#323888 Du får inte "inredningen" från en gammal hjäm in i ett nytt skal? 

Avatar Fallback

Re: Större hjälm!

dualarn  
#323891 Du menar att en gammal inredning skulle ta mindre utrymme i hjälmen så den ej vilar på huvudet där bak?
Jag har bara hva hjälmar innan denna Peltor o dom tycker jag ser rätt lika ut i inredningen, men tack för tipset skall testa i morgon!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Större hjälm!

Blivande snickare  
#323932 Jag menade att du skulle ta en inredning från en hjälm du vet att passar, å sätta i ett färskt skyddsskal :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).