Skogsmässor

Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

26 inlägg 14941 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Fredrik Reuter  
#323432 Är du sugen på att titta på Malwas skotare (med extra vagn) och skördare så finns chansen Tisdagen den 14 April utanför Säffle.
Jag och Skogsforum kommer medverka hela dagen (skam vore det väl annars när det är så nära), så vill du träffa mig och förhoppningsvis andra skogsforumare så är detta också en bra möjlighet.

Vägbeskrivning till visningen finns via länken nedan. Jag tror och hoppas att man även ska kunna få vägbeskrivning om man skriver in sin hemadress.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... jr7jH46fE4

Har du några frågor så ställ dem här i denna tråd, hoppas vi ses! :-bd



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

sundelius  
#323532 Jag kommer :!: , tar med mig farsgubben och yngste sonen.
Skogsforum OCH Malwa....... det är ju som ett Kinderägg :smile:

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Fredrik Reuter  
#323652 Härligt!
Jag hoppas vi kan bli ett stort gäng som kan träffas, trivas, snacka och sparka på skogsmaskinsdäck.
Planerar du på att komma på visningen? Skriv gärna likt Sundelius här i tråden!

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

hfab  
#324691 Fredrik!
Tar du med kameran? :wink:
Skulle gärna åka dit, men med 100 mil enkel väg....

Ser fram emot massor av bilder och djupa analyser av maskinerna....

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Fredrik Reuter  
#324797 Hej,
Självklart gör jag det! Det kommer både bli film och bilder.
Dessutom planerar vi för en helt ny lösning - Live broadcast med ljud och bild!
Lägger en liten passus på detta då jag håller på att kolla tekniken, men visst vore det häftigt att ni som har långväga kan följa med live!

Och ni som bor inom rimligt avstånd, ta gärna och boka in del av av tisdagen den 14:e och kom förbi vetja så kan ni både träffa andra skogsforumare och se på skogsmaskiner!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Fredrik Reuter  
#325895 Gokväll!
Nu idag så har jag varit och rekat inför skogsdagen imorgon.
Maskinerna är på plats och förbereder och jag har testat att sända live broadcast via YouTube. Det gick men inte optimalt. Har suttit och pratat med Telia nu i e.m och troligt är att det behövs en extern antenn. En sådan är fixad så jag tror och hoppas att det blir livesändning med start kl 12:00 imorgon. Ni som inte har möjlighet att komma men är intresserade av se lite av visningen är välkomna till skogsforum.se då så kan ni följa detta live. Två saker kan störa dock, dels om vi inte får bra mottagning trots riktantenn och dels om det regnar för mycket, då blir det känsligt med all elektronik.

Är det någon som är sugen på livesändning? Och isåfall, är det något speciellt ni vill att jag filmar eller tar upp?

   TS
Avatar Fallback

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Blivande snickare  
#325900 Ett stort Tack till dig Fredrik för att du ordnar å fixar så ivrigt!
Inga specifika önskemål, är bara väldigt imponerad av hela idéen! :grin:
Ska försöka hinna titta lite i morgon någon rast så kör hårt! \M/ \M/

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

sundelius  
#325908 Ser ut som vi får lite skitväder :sad: men vi kommer om det så haglar fotbollar :surp: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

stegmaster  
#325911
Fredrik Reuter skrev:Är det någon som är sugen på livesändning?

Absolut, har varit sjuk senaste dagerna, så kommer vara hemma imorgon med, så ska absolut kolla detta.

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

bodaedet  
#325937 Kommer IRL på eftermiddagen. Måste spotta lite kubik med H8an först[emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Fredrik Reuter  
#325959 Hej,
Nu är vi live på knackig ledning, vi får se hur det går!


   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

stegmaster  
#325967 Hos mig er det 3 sek On, 15sek Off, hela tiden, men kul endå.

Avatar Fallback

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Tunnebon  
#325975 Ser fram emot Skogsforum tv, din kanal för skogsintresserade [emoji3]
Där Fredrik åker runt på små mässor, stora mässor, skogsdagar med olika inriktningar t.ex röj, gallring, avverkning!
Intervjuer med personer [emoji3]
Dags att boka årets turnéschema!

Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

Fredrik Reuter  
#326045 Hej,
Nu är det färdigfilmat för idag!
Eller ja, det har varit det ett tag, efter en dryg timme fick laptopens batteri köldslag och lade bryskt av med typ 1/4 kvar på visaren! :shock:

Det var riktigt skoj ändå, detta får ses som lärovideo. Det blev aldrig riktigt fart på 4G länken trots en 4dBi extern antenn...
Detta ska jag luska lite i för det var inte långt till masten och bra mottagning, men inga hastigheter som räckte till streaming tyvärr. Jag gissar ni som såg hela eller delar av livesändningen hade det hackigt, tack för inputen Stegmaster!

Men detta gav skinn på näsan så du kanske får rätt framöver Tunnebon! :wink:

En handfull medlemmar dök upp under dagen, det var dagens behållning, tack för att ni kikade förbi! Visserligen blev dagen dyr för en av medlemmarna, men det är som det är och bara att ta nya tag!
Det var skitväder rent ut sagt och det tog en ganska lång dusch innan man tinat efteråt. Men en givande dag och Malwa verkade nöjda med visningen. Många givande diskussioner och förhoppningsvis ett 70-tal människor med mer erfarenhet! :-bd

Och ni vet väl om att det går att se utvalda delar som repris i videon här ovan!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Malwa visning utanför Säffle 14 April 2015

sundelius  
#326050 Antar att du syftar på mig Fredrik :smile:
Ja jag blev skjuten med polisens hastighetskamera 82 km/h på 70 sträcka :oops: kostade tvåtusen 😈

Taskigt väder men annars trevliga maskiner och trevlig admin :smile:
Pizzan i Säffle var också god

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).