Motorsåg och handhållet

Längst arbetande återförsäljare

11 inlägg 5055 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Längst arbetande återförsäljare

anersimyra  
#323139 Bill Lindfors på Westside Motor har nu vid 84 års ålder " pensionerat " sig. Bill spelade bolagets sågförare i filmen- Motorsågen. Jag tror Billan varit ÅF av Jonsered sen någon gång på 50 talet. Det torde vara Svenskt rekord som ÅF av motorsågar.. :?: .. :smile:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

tallen100  
#323155 Han gjorde en bra insats i "Motorsågen", fler såna filmer skulle det vara :grin:

Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

Ferguson system  
#323156 Det var ingen dårlig alder å pensionere seg på. Artig med folk som holder ut lenge i jobb. Jeg har også en Jonsered forhandler i nærheten som har holdt på siden 50/60 tallet.

Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

Kroken3  
#323161 Kommer att sakna besöken! De tog alltid minst trekvart, :smile: !
Någon som vet vad som händer med butiken?

Användarvisningsbild

Re: Längst arbetande återförsäljare

anersimyra  
#323168
Kroken3 skrev:Kommer att sakna besöken! De tog alltid minst trekvart, :smile: !
Någon som vet vad som händer med butiken?
Butiken är såld, den höll på att tömmas när jag var där i dag. Trekvart säger du.. :shock: det var ju ett minimum om där inte var kunder före.. :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

röjar kalle  
#323558 Jag har köpt mycket motorsågar av Bill Lindfors det han visste om Jonsereds det var inte värt att veta.jag håller han som en av dom främsta när det gäller motorsågar.Jag kommer att sakna honom det var en ära att köpa motorsågar av honom.

Användarvisningsbild

Re: Längst arbetande återförsäljare

anersimyra  
#323562
röjar kalle skrev:Jag har köpt mycket motorsågar av Bill Lindfors det han visste om Jonsereds det var inte värt att veta.jag håller han som en av dom främsta när det gäller motorsågar.Jag kommer att sakna honom det var en ära att köpa motorsågar av honom.

INTE..visste Kalle.. :mrgreen: ja där var det inget skitsnack om prylarna gick sönder under garantitiden..bums tillbaka till tillverkaren utan prut.. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

röjar kalle  
#323565 Ja det spelade inge roll han hade svar på allt det gick inte att slå han på fingrarna. Med andra ord en riktig yrkesman med ett yrkesförtroende som blir svårt att slå.

Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

röjar kalle  
#323567 Han är orsaken till att jag hållt mig till Jonsereds i alla år.

Användarvisningsbild

Re: Längst arbetande återförsäljare

anersimyra  
#323578
röjar kalle skrev:Han är orsaken till att jag hållt mig till Jonsereds i alla år.
Han var ju lite ovillig att ta hem reservdelar från HVA, det fick till följd att min 250 RX var både HVA orange och Jonsered röd.. :grin: :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Längst arbetande återförsäljare

Ferguson system  
#323582
anersimyra skrev:
röjar kalle skrev:Han är orsaken till att jag hållt mig till Jonsereds i alla år.
Han var ju lite ovillig att ta hem reservdelar från HVA, det fick till följd att min 250 RX var både HVA orange och Jonsered röd.. :grin: :grin:


Kan skjønne han godt, det er ingen stihl å bare ha orange sager.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).