Bilar

Toyota Tundra

30 inlägg 27425 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Toyota Tundra

Fredrik Reuter  
#323271 Toyota Tundra är en rejäl pickup främst avsedd för Amerikanska marknaden. För några år sedan var jag med och kollade på om det fanns några Toyota Tundra i Sverige. Då fanns verkade det finnas några enstaka, antagligen importerade, Toyota Tundra.

Finns ex Toyota Hilux i USA, eller är Toyota Tundra deras motsvarighet i USA?

Lite synd att den inte marknadsförs i Sverige och att det inte verkar finnas Toyota Tundra med diesel, eller vad tycker ni andra?

http://www.toyota.com/tundra/





   TS
Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Blondin 750  
#323279 Det rullar/har rullat en Tundra här i Nyköping, och visst förstår man att den är avsedd för USA när man hör den trampa på lite, J****R vilket morr! :surp:

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Ferguson system  
#323280 I USA så får du i pose og i sekk, de har både Hilux og Tundra.
Det finnes en del Tundraer i Norge. Må bare si meg enig med Blondin, rå låt i de. Kjører selv bare Amerikansk bil.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

svampbob  
#323296 Jag ska hålla ögonen öppna idag efter japanska pickisar. Jag ska köra Iowa ned mot Kansas och vad jag har sett hittills här i mellanvästern så japanerna väldigt ovanliga. På öst och västkusten ser man mycket av japanerna men här i hjärtat av USA verkar man vara patriotiska.

Jag var igår och tittade efter John deeres hemtrakt. Tyvärr var utställningen stängd under vintern.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Fredrik Reuter  
#323299 Jaså, du är over there Svampbob?!
Då får du gärna återkomma med rapport...och bilder! \M/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

anersimyra  
#323309
Blondin 750 skrev:Det rullar/har rullat en Tundra här i Nyköping, och visst förstår man att den är avsedd för USA när man hör den trampa på lite, J****R vilket morr! :surp:
Dykarna som reparerade kajen på Oxelösunds järnverk hade en sådan, kanske var det den du såg.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Toyota Tundra

Blondin 750  
#323311 Den jag såg/vet om nyttjades av en representant för ett stort Norskt maskintillverkningsföretag med röda och gröna plogar som största produkt. Den blev ordentligt demokörd på en åker i närheten. Det var förra hösten tror jag.. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Kse  
#323343 Ja en Tundra har man varit lite småsugen på ett tag, nu finns dom ju även att få med diesel.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Fredrik Reuter  
#323358 Wow! Finns de med diesel alltså! Vart kan man komma över en förutom i USA?

Sjunker dollarn ner mot 6 kr igen så kanske vi skulle gå ihop. Måste ju finnas discount för massorder från skogsforum! :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Seb macahan  
#323367 Japp, min hi lux börjar bli utbytbar. :wink: men kommer man i en sån så får väl kunderna tuppjuck. Det gnälls redan nu ibland när man har nytvättat. -Det var en väldigt stor och fin bil, vad kostar en sån... =))

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

svampbob  
#323381
Fredrik Reuter skrev:Jaså, du är over there Svampbob?!
Då får du gärna återkomma med rapport...och bilder! \M/


Jag räknade hela dagen och kom till en tundra och ingen Nissan Titan. Ford Chrysler och Dodge har jag sett i hundratal. Majsfält har jag sett tusentals hektar av.

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Fredrik Reuter  
#323383 En är iaf bättre än noll!
Nissan Titan har jag missat, får kanske bli en tråd om den också!

Tyckte jag läste någonstans att Tundran tillverkas i USA, eller var det Mexico? Det borde höja försäljningssiffrorna något i USA iaf...?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Fredrik Reuter  
#323656 Är det någon som har en länk till en Toyota Tundra med diesel, jag hittar ingen men det vore intressant att läsa lite mer om den!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

Peteflamingstar  
#323679
svampbob skrev:Jag ska hålla ögonen öppna idag efter japanska pickisar. Jag ska köra Iowa ned mot Kansas och vad jag har sett hittills här i mellanvästern så japanerna väldigt ovanliga. På öst och västkusten ser man mycket av japanerna men här i hjärtat av USA verkar man vara patriotiska.

Jag var igår och tittade efter John deeres hemtrakt. Tyvärr var utställningen stängd under vintern.


Jodu, mellanvästern är väldigt konservativt och amerikanskt på det ursprungliga sättet... Var i Kansas för en tio år sedan, när vi småpratade med grannar till vår värd ville de veta var vi kom ifrån. Från Sverige svarade vi, "jaha, körde ni bil hit?!" frågade de... :surp:

Användarvisningsbild

Re: Toyota Tundra

svampbob  
#323685
Peteflamingstar skrev:
svampbob skrev:Jag ska hålla ögonen öppna idag efter japanska pickisar. Jag ska köra Iowa ned mot Kansas och vad jag har sett hittills här i mellanvästern så japanerna väldigt ovanliga. På öst och västkusten ser man mycket av japanerna men här i hjärtat av USA verkar man vara patriotiska.

Jag var igår och tittade efter John deeres hemtrakt. Tyvärr var utställningen stängd under vintern.


Jodu, mellanvästern är väldigt konservativt och amerikanskt på det ursprungliga sättet... Var i Kansas för en tio år sedan, när vi småpratade med grannar till vår värd ville de veta var vi kom ifrån. Från Sverige svarade vi, "jaha, körde ni bil hit?!" frågade de... :surp:


Ja det var väl det här lantliga USA som jag ville se den här gången. Åkte från Kansas city till Oklahoma city igår. Det är så osannolikt stort som det har påståtts. Åkte igår förbi en ranch där dom brände bort fjolårsgräset. Det var bränt ända till horisonten och fick köra i flera mil innan det brända tog slut. Inte ett hus såg jag dom hade kanske också brunnit :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).